۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84086951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴ موقوفه در سردشت رفع تصرف شد

۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹
کد خبر: 84086951
۴ موقوفه در سردشت رفع تصرف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: با تلاش‌های انجام گرفته، چهار موقوفه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان رفع تصرف و خلع ید شد.

رحمان شمسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رفع تصرف از این اماکن در راستای حفظ و صیانت از موقوفات و اجرای نیات واقفان و خیّران شهرستان انجام گرفته و شامل یک باب ساختمان، ۲ قطعه زمین مسکونی و یک قطعه زمین کشاورزی است که از دست متصرفان بازپس‌گیری شد.

وی با تاکید بر اینکه با تضییع‌کنندگان موقوفات و موقوفه‌خواران با قاطعیت برخورد خواهد شد، اضافه کرد: این موقوفات با مساحت کلی ۱۰ هزار مترمربع از طریق محاکم قضایی و کدخدامنشی رفع تصرف شده‌اند.

وی افزود: همچنین ۲۴ سند مالکیت جدید و تبدیلی دفترچه‌ای به تک برگی برای موقوفات شهرستان در سال جاری اخذ شده است. 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه سردشت با اشاره به اینکه درآمد و ثبت موقوفات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته، افزود: به همت خیّران نیک‌اندیش در سال جاری ۹ وقف جدید شامل سه باب ساختمان، پنج قطعه زمین مسکونی و یک قطعه زمین زراعی در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به ثبت رسیدند.

وی گفت: این موقوفات به ارزش ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نیت اختصاص و احداث خانه عالم، مسجد زنانه و مردانه، وضوخانه و حقوق امام جماعت و خادم وقف شده‌اند.

"شمسی" با تاکید بر اینکه بروزرسانی وقف باید متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد، اضافه کرد: وقف برای حوزه درمان و سلامت، اشتغال و کارآفرینی، ازدواج، کمک به مستمندان و زندانیان و برنامه‌های قرآنی از جمله مهمترین نیازهای جامعه است.

وی بیان کرد: برای اینکه نیات واقفان به این حوزه‌ها تغییر یابد یک فرهنگ‌سازی با همکاری و عزم جدی خیران، مسوولان، امامان جمعه و جماعت و خصوصا رسانه‌ها نیاز است که امیدواریم این امر مهم در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق بیافتد.

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۴۴۶ موقوفه و ۷۲۶ رقبه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha