هوای آذربایجان غربی تا پایان هفته بدون پدیده است

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هوای استان طبق بررسی نقشه های هواشناسی بدون پدیده و آرام است.

مهدی صابری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان در ۲۴ ساعت گذشته نیز جوی آرام و بدون پدیده داشت و هیچ فعالیت بارشی در استان ثبت نشده‌است.

وی اظهار داشت: در هفته جاری رشد موقتی ابر  و بدون بارندگی در استان پیش‌بینی می‌شود که به همراه وزش با ملایم عصرگاهی است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: افت ۲ درجه ای دما در ۲۴ ساعت گذشته که رخ داده بود مجدد رو به افزایش گذاشته‌است.

وی با اشاره به دمای ۲۴ ساعت گذشته هوای استان ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهر ارومیه بین سه و ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده‌ و شهرستان بوکان با دمای بیشینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد. 

شهرستانهای جنوبی استان ازجمله سردشت جرو شهرهای پر بارش استان با بارشهای بالای ۶۰۰ میلیمتری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha