۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84089788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخراج سفیر فرانسه، خواسته پاکستانی‌ها در محکومیت اسلام‌هراسی

اسلام‌آباد - ایرنا - نمایندگان مردمی در مجالس سنا و ملی پاکستان که همگام با جهان اسلام از ادامه اسلام‌ستیزی در غرب به ویژه فرانسه خشمگین هستند، از دولت اسلام‌آباد خواستند تا ضمن کاهش روابط دیپلماتیک با پاریس، سفیر فرانسه را از این کشور اخراج کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، اقشار مختلف مردم در پاکستان هتاکی به اسلام و اهانت به ساحت مقدس حضرت محمد مصطفی (ص) را محکوم کردند و قرار است از امروز تا آخر هفته به ویژه روز جمعه در محکومیت اقدامات توهین‌آمیز نشریه فرانسوی و سخنان شرم‌آور رئیس جمهوری این کشور دست به تجمع و راهپیمایی بزنند.

پس از واکنش‌های فوری رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور علیه سخنان امانوئل مکرون، مجالس سنا و ملی پاکستان نیز عصر روز گذشته به اتفاق آراء قطعنامه‌هایی علیه اسلام‌هراسی در اروپا به ویژه فرانسه و سرزنش اظهارات مکرون تصویب کردند.

به گزارش رسانه‌های پاکستان، خشم جامعه این کشور از جمله سیاستمداران و نمایندگان مردم در پارلمان فروکش نکرده و آنان خواستار اخراج سفیر فرانسه از پاکستان و کاهش روابط دیپلماتیک با پاریس شده‌اند.

نمایندگان پاکستانی از هر دو جناح حزب حاکم و مخالف طی سخنانی در مجالس سنا و ملی، اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در حمایت از هتاکی افراط‌گرایان و بی‌حرمتی به نبی مکرم اسلام (ص) را به شدت محکوم کردند.

آنان همچنین از دولت "عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان خواستند تا هرچه سریعتر سفیر این‌ کشور را از فرانسه فراخوانده و سطح روابط سیاسی و دیپلماتیک با این کشور اروپایی را نیز به پایین‌ترین درجه برساند.

سناتور "سراج الحق" عضو مجلس سنا و رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان گفت: علاوه بر اخراج سفیر فرانسه باید فروش تمامی کالاهای فرانسوی در پاکستان را ممنوع کرد و محصولات فرانسه را نیز همزمان تحریم کنیم.

سناتور "مشاهد الله خان" از حرب مسلم لیگ نواز تاکید کرد: سازمان همکاری اسلامی باید فعال شود و اعلامیه همگانی صادر کند که طبق آن تمام کالاهای ساخت فرانسه تحریم شود.

وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه با احضار سفیر فرانسه، اعتراض شدید خود علیه سخنان رئیس جمهوری فرانسه و تشویق وی نسبت به عوامل اسلام‌ستیز را به دولت پاریس ابلاغ کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان، وزیر امورخارجه و وزارت امورخارجه این کشور نیز ضمن انتقاد از مواضع رئیس جمهوری فرانسه برای تشویق از اقدامات موهن ضداسلامی، بی‌حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص)‌ را به شدت محکوم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha