۸۰ کرونایی دیگر بستری شوند، باید سراغ «بیمارستان صحرایی» برویم

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه از جهش آمارهای کرونایی استان به ۲۰۰ بستری و ۲۰ فوتی در شبانه‌روز خبر داد و گفت: اگر آمار بستری‌ها از هزار نفر بگذرد، مجبوریم «بیمارستان صحرایی» برپا کنیم که این یعنی تحمیل هزینه‌های گزاف به مردم و استان کرمانشاه.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه همزمان شورای برنامه‌ریزی و مدیریت بحران استان در سرسرای شهدای استانداری افزود: بدون اغراق باید گفت وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار حاد است کما اینکه سفر رییس قوه قضاییه به کرمانشاه که قرار بود در هفته جاری انجام شود، به دلیل همین وضعیت خطرناک به تأخیر افتاده است.

بازوند با بیان اینکه ۶ شهرستان قرمز استان هم اکنون کاملا تعطیل هستند، گفت: درباره سایر شهرستان های استان نیز ۲۲ محدودیت و ممنوعیت ایجاد شده که امیدوارم با رعایت و همکاری و مردم، وضعیت شیوع کرونا در هفته های آینده بهبود پیدا کند.

هشدار در باره افزایش بستری‌ها

بازوند درباره افزایش قابل توجه آمار بستری های کرونا در استان هم هشدار داد و گفت: اکنون حدود ۲۵ درصد از کسانی که آزمایش کرونای آنها مثبت می شود، بدحال و نیازمند بستری در بیمارستان هستند به طوری که اکنون میزان افراد بستری در شبانه روز حدود ۱۰۰ نفر بیشتر از آمار مبتلایان بهبود یافته و ترخیصی است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ۹۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری و همه تخت های ICU تکمیل هستند، گفت: ستاد ملی کرونا هزار تخت بستری را برای کرمانشاه در نظر گرفته و اکنون این ظرفیت در حال تکمیل شدن است.

به گفته او، اگر تعداد بستری های کرونا در استان از هزار نفر عبور کند، مجبور به برپایی بیمارستان صحرایی در بوستان ها و ورزشگاه ها هستیم که این موضوع با توجه به کمبود منابع مالی دولت، خسارت سنگینی را به استان و مردم کرمانشاه وارد می‌کند.

هر ۱۱۰ دقیقه یک قربانی

استاندار کرمانشاه از افزایش آمار فوتی های کرونا هم خبر داد و گفت: آمار فوتی های کرونا در استان به مرز ۲۰ نفر در شبانه روز رسیده و اکنون هر ۱۱۰ دقیقه یک قربانی می دهیم.

مشکلات مالی و معشیتی ناشی از تعطیلی کسب و کار اقشار ضعیف استان به دلیل شیوع کرونا دیگر موضوعی بود که بازوند به آن اشاره کرد و گفت: در جلسه هفته آینده ستاد مقابله با کرونا با استفاده از کمک خیران برای کمک به صنوف و آسیب دیدگان تصمیم می شود.

هم اکنون ۹۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان کرمانشاه بستری هستند که این تعداد نسبت به ۶ مهر بیش از ۲ برابر و نسبت به ۶ شهریور بیش از چهار برابر است.

اخبار مرتبط