۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
کد خبر: 84091271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عراق: امیدوار به توافق با ایران درباره رودهای مرزی هستیم

ایرنا - بغداد - سخنگوی رسمی وزارت منابع آبی عراق ابراز امیدواری کرد که کشورش به توافقی با ایران درباره مسائل مربوط به رودهای مرزی برسد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «عون ذیاب» سخنگوی رسمی وزارت منابع آبی عراق در سخنانی مطبوعاتی گفت که عراق امیدوار به دستیابی به توافقی با ایران درخصوص همه رودهای مرزی است که از ایران وارد عراق می شود.
وی گفت که این امر در پروتکل پیوست توافقنامه الجزایر بین عراق و ایران در سال ۱۹۷۵ میلادی وجود دارد.
سخنگوی وزارت منابع آبی عراق روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز عربی» افزود: امور هنوز به طور نهایی حل نشده و نیازمند مذاکرات سیاسی و فنی است. از جنبه فنی همه چیز آماده است اما جنبه سیاسی شاید نیاز به پیگیری برخی امور باشد.
وزیر منابع آبی عراق ۲۸ مهرماه گذشته از وجود تفاهم های مثبت با ایران و ترکیه درخصوص حل وفصل پرونده مسائل آبی خبر داده و گفته بود: "راهی به جز مذاکره مبتنی بر منافع مشترک با این کشورها نداریم".
شهریور ماه ۹۹ نیز «اقبال عبدالحسین» عضو کمیسیون روابط خارجی در پارلمان عراق گفته بود که یک تیم درباره پرونده آب به سرپرستی وزیر منابع آبی این کشور برای مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تشکیل شده است.
این نماینده پارلمان عراق افزوده بود که این تیم مذاکره کننده به دستور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، مسئول مذاکره با مقامات مسئول جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای حل و فصل مساله آب است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha