دهیاری‌های کردستان بیش سه هزار میلیارد ریال کمک دولتی گرفتند

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری کردستان گفت: دهیاری‌های در این استان طی خدمت هفت ساله دولت تدبیر و امید، سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال کمک دولتی دریافت کردند.

ابراهیم شریف پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها در کشور (۱۳۹۴) تاکنون سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال کمک دولتی دریافت کرده‌اند، افزود: سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال از این میزان از سال ۹۲ تا شهریور ۹۹ به حساب دهیاری‌ها ورازیر شده و ۱۸۰ میلیارد ریال نیز قبل از سال ۹۲ بوده است.

وی اضافه کرد: کمک‌های مالی واریز شده به حساب دهیاری‌ها با میانگین ۶۰ درصد در بخش عمرانی و ۴۰ درصد در بخش جاری هزینه شد.

شریف‌پور اظهار داشت: در نتیجه این کمک‌ها برخی از خدمات زیر ساختی روستاهای استان در بخش‌های فاضلاب کشی، احداث جایگاه زباله، پل، ماشین آلات دهیاری‌ها و سنگ فرش‌ معابر توسعه یافته است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری کردستان یادآور شد: در طول خدمت دولت تدبیر و امید میزان شبکه فاضلاب در روستاها از ۱۹۳ هزار و ۷۳۶ متر به ۸۲۸ هزار و ۵۹۲ متر، جایگاه دفع زباله روستاها از ۱۷۸ مورد به ۴۹۹ مورد و پل احداثی از ۴۴ دهنه به ۴۹۹ دهنه رسیده است.

وی گفت: همچنین در این مدت دیوار حایل روستایی از ۲۰ هزار متر مکعب به ۱۴۱ هزار متر مکعب، سنگ فرش معابر از ۷۹ هزار متر مربع به ۶۳۲ هزار متر مربع و تعداد پارک‌های کودک احداث شده نیز از ۲۰۶ مورد به ۷۴۹ مورد رسیده است.

شریف پور، نیاز امروز دهیاری‌ها را شناخت و اولویت بندی مشکلات روستاها اعلام و تاکید کرد: هم اینک مساله مهم توجه به ضرورت‌ها و نیازهای روستاهاست و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید نیازهای منطقه خود را بشناسند و بتوانند بر اساس ضرورت آنها را طبقه بندی کنند.

وی یادآور شد: برغم تمام کمک‌های دولت، دهیاران باید توجه داشته باشند که حل مشکلات تنها با نگاه به اینگونه کمک ها امکانپذیر نخواهد بود بلکه نیازمند برنامه ریزی و کوشش بیشتر برای درآمدزایی است چرا که در غیر این صورت هیچ توفیقی در پیشرفت اهداف دهیاری ها نخواهیم داشت.

هم اکنون یک هزار و ۲۱۲ دهیاری در روستاهای استان کردستان فعال است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه است و بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که ۷۰ درصد از این افراد در شهرها و ۳۰ درصد نیز در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha