۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴
کد خبر: 84092648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه آزاد شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه اعلام کرد که از ابتدای امسال ۱۶ هکتار زمین که به واسطه قراردادهای راکد در اختیار افراد قرار داشت، آزاد شد.

بیژن کردستانی روز جمعه به ایرنا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۹ قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به دلیل راکد بودن فسخ شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه توضیح داد: بیشترین تعداد قرارداد فسخ شده با ۲۳ مورد مربوط به شهرک صنعتی زاگرس کرمانشاه است که باعث آزاد شدن ۹ هکتار زمین صنعتی شده است.

براساس اعلام کردستانی، از ابتدای واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان کرمانشاه تاکنون ۶۸۰ قرارداد راکد لغو و زمین از افراد پس گرفته شده است.

وی توضیح داد: در صورتی که سرمایه گذاران پس از در اختیار گرفتن زمین نتوانند از نظر فیزیکی طرح خود را اجرا کنند و یا برنامه زمین بندی مناسبی ارایه دهند زمین واگذار شده به آنان پس گرفته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه توضیح داد: با این کار زمینه فعالیت برای سرمایه گذاران توانمند و افرادی که قصد اشتغالزایی دارند، فراهم خواهد شد.

کردستانی خاطرنشان کرد: فسخ قرارداد بعد از بازدیدهای میدانی، بررسی کارشناسی و در نهایت رای هیات داوران انجام می شود.

۱۶۵ درصد انعقاد قرارداد در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه افزایش یافت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه در ادامه گفت: در نیمه نخست امسال انعقاد قرارداد در شهرک‌های صنعتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۵ درصد افزایش یافته است.

کردستانی افزود: در نیمه نخست سال گذشته ۶۵ قرارداد با ۲۵ هکتار زمین به سرمایه گذاران واگذار شد که امسال به ۱۷۲ عقد قرارداد با ۱۴۰ هکتار رسیده است.

او در ادامه بیان داشت: شهرک صنعتی زاگرس با ۳۸۶ عقد قرارداد و ۱۶۹ هکتار مساحت، شهرک صنعتی فرامان ۳۲۹ عقد قرارداد و ۱۶۰ هکتار، شهرک صنعتی هرسین ۸۰ عقد قرارداد با مساحت ۲۷ هکتار بیشترین عقدقراردادها و واگذاری زمین های صنعتی در استان را داشته اند.

کردستانی با بیان اینکه استان کرمانشاه، ۲۱ شهرک صنعتی با ۲ هزار و ۳۴۹ هکتار مساحت در اختیار دارد، گفت: تاکنون مرحله عملیاتی هزار و ۴۶۷ هکتار با ۸۹۷ هکتار زمین صنعتی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ۷۳۸ هکتار زمین صنعتی شهرک های صنعتی استان کرمانشاه واگذار شده و اکنون ۱۵۹ هکتار زمین صنعتی باقی‌ مانده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه در ادامه اظهارداشت: از زمان تاسیس شهرک صنعتی در استان تاکنون هزار و ۵۷۸ قرارداد با سرمایه گذاران بسته شده که از این تعداد ۴۰۵ قرارداد به بهره برداری رسیده و در حال فعالیت است.

شرکت شهرک های صنعتی به عنوان یک نهاد توسعه ای به منظور تحقق اهدافی از جمله افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور با تأکید بر توسعه صنایع کوچک، توسعه و تکمیل کلیه زیرساخت های مورد نیاز، استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور و استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر و امید ۳۵۶ هکتار زمین برای شهرک های صنعتی استان تخصیص یافته که نسبت به دولت های قبل ۵۶ درصد رشد داشته است؛ همچنین ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی استانی برای تکمیل زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی استان اختصاص یافته و اکنون ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی با ۴۵۱ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در استان کرمانشاه فعال است.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموخته دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.