حوزه‌های علمیه مشعل‌های هدایت در جامعه هستند

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: حوزه‌های علمیه مشعلهای هدایت در جامعه هستند و هرچند بتوانیم در جهت پشتیبانی از آنها گام برداریم اقدام موثری خواهد بود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه ایرانشهر که در حوزه علمیه امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد اظهارداشت: پیامبر اکرم(ص) اوضاع جامعه را رصد و بعد از پیدا کردن جایگاه غفلت، حیرت و فتنه نقش هدایت گری را ایفا می کردند و رسالت یک روحانی همین است. 
امام جمعه زاهدان بیان کرد: اگر ما علما و روحانیون در مسیر پیامبران قرار داریم باید بتوانیم رسالت انبیاء را بر دوش کشیم و مسیر پیامبر اکرم(ص) را دنبال کنیم.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: پیامبر(ص) برای درمان مریضی‌های روحی همچون یک طبیب در اوج دغدغه مندی و دلسوزی برای مردم بود و همین عامل باعث می‌شد که منتظر نبود  کسی به او مراجعه کند بلکه خودش می رفت و در جامعه نیاز سنجی می‌کردند.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که در این جهت نیازمند همه ابزارهای هدایتگری هستیم و این ابزار شامل علم، فهم و بینش است تا بتوانیم مسیر درست را خوب تشخیص دهیم. 
حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: علاوه بر دانش به بصیرت نیز نیازمندیم و انواع و اقسام مهارت‌ها را نیز باید داشته باشیم و این دانشهای مهارتی ابزار کار ما هستند. 
وی با اشاره به اینکه وجود روحانی هر جا که باشد پرتو افشانی میکند، ادامه داد: یک روحانی با معنویت در دل‌های کور مؤثر است و اگر دلبسته دنیا باشیم نمی‌توانیم موفق عمل کنیم. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha