۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰
کد خبر: 84093540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش‌وپرورش مازندران غیرحضوری شدن آموزش را تکذیب کرد

ساری - ایرنا - معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران غیرحضوری شدن آموزش در مدارس استان را تکذیب کرد و گفت که هرگونه تصمیم‌گیری در این باره را ستاد مقابله با کرونا اتخاد می‌کند.

تعطیلی آموزش حضوری به نقل از فرمانداری ها یا نواحی و مناطق آموزش و پرورش مازندران از دیروز جمعه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مطرح شده است.

اسفندیار نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : جهت غیرحضوری شدن آموزشی برای هر مدرسه به صورت جداگانه توسط ناظران دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مقابله با ویروس کرونا استان تصمیم‌گیری می شود.

وی ادامه داد : در حال حاضر هیچ تصمیمی از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا استان مبنی بر غیرحضوری شدن آموزش در تمامی مدارس به آموزش و پرورش ابلاغ نشده است و اخبار مبنی بر تعطیلی کامل مدارس صحت ندارد. 

نظری گفت : طبق آخرین مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونامازندران مدارسی که رعایت پروتکل های بهداشتی به هر دلیلی در آنها قابل اجرا نیست از سوی دانشگاه علوم پزشکی به آموزش و پرورش معرفی خواهد شد و آموزش تمامی دانش آموزان آن مدرسه به صورت غیرحضوری و مجازی می شود. 

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود : ممکن است تعداد تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن آموزش مدارس در هر شهرستان متفاوت باشد.

نظری تاکید کرد : تصمیم گیری در باره غیرحضوری شدن مدارس به هیچ وجه در اختیار مدارس و شهرستان ها نیست و باید شرایط مدرسه از سوی بازرسان شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شناسایی و تصمیم گیری شود. 

وی افزود : طبق آخرین بررسی حضور دانش آموزان در مدارس استان حدود ۱۳ درصد است و بیشترین میزان حضور در مناطق کم برخودار به خصوص در مناطق کوهستانی است که جمعیت دانش‌آموزان در مدارس این مناطق به کمتر از ۵۰ نفر می رسد. 

دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش مازندران شرایط آموزش را بسیار حساس توصیف کرد و گفت: از رسانه ها و والدین می خواهیم که از شایعات پیرامون وضعیت مدارس در شرایط کرونا پرهیز کرده و تنها به اخبار رسمی توجه داشته باشند. 

نظری غیر حضوری شدن تمامی مدارس با توجه به روند افزایشی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پیک سوم را دور از ذهن ندانست و افزود : ممکن از با حاد شدن وضعیت شیوع ویروس تصمیم ستاد مقابله با ویروس کرونا بر غیرحضوری شدن همه مدارس باشد. 

وی در پاسخ به سرگردانی والدین و دانش آموزان نسبت به تغییر شیوه آموزش هم گفت: اولویت آموزش و پرورش سلامتی دانش آموزان است و ما نیز تابع تصمیم متخصصان پزشکی و ستاد برای مدیریت کرونا هستیم و این وضعیت به معنای شرایط دلخواه نیست و فشارهای زیادی نیز به نهاد آموزش وارد می شود. 

طبق آخرین آمار استان مازندران در حال حاضر با بستری حدود ۸۰۰ بیمار در بیمارستان ها عملا وارد پیک سوم شیوع ویروس کرونا شد. همچنین در یک هفته اخیر روزانه ۱۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند که تقریبا ۲ برابر پیک نخست و دوم است. 

آموزش و پرورش مازندران در سال تحصیلی جاری ۵۰۸ هزار دانش اموز دارد که از این تعداد بیش از ۸۵ درصد از منازل خود و به صورت مجازی آموزش می بینند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha