شناور حجاز ۶۶ برای تعمیر اساسی به کشتی سازی سپرده شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران( ایزوایکو) گفت: شناور حجاز ۶۶با ابعاد ۱۴ در ۶۷متر برای تعمیراساسی و تخصصی به این شرکت سپرده شد.

حمید رضا رضاییان اصل روز شنبه دراین زمینه افزود: تعمیرهای اساسی و زیرآبی از جمله؛ سندبلاست و رنگ آمیزی بدنه، سوپر استراکچر و عرشه شناور، گاز زدائی، تمیزکاری و شستشوی خازن(بالاست، سوخت و فن موتور خانه) تعویض زینک آند، تعویض ورق بدنه، ضخامت سنجی بدنه، انجام تعمیرات مربوط به کابین ها و راهروهای سوپراستراکچر، سرویس و تعمیر الکترو موتورها، تعمیرات سیستم رانش و انجام تعمیرات مربوط به جرثقیل و سیستم هیدرولیک بر روی این شناور انجام شود.

و یادامه داد: ورود شناورها، کشتی‌ها، نفتکش‌ها، کانتینربرها و لایروب ها به این مجموعه موجب رونق صنعت کشتی سازی در کشور می شود که این نمایانگر باورمندی و توان انجام کارهای بزرگ توسط متخصصان داخلی است و بطور حتم

با ارائه سفارش‌ها ساخت و تعمیرات بیشتر به مجتمع کشتی سازی در بندرعباس شاهد افزایش اشتغالزایی زایی در این مجموعه خواهدشد.

به گفته وی مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده که مجموعه‌های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است و این شرکت

تلاش می‌کند در افق ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی‌سازی، سکوسازی، ترمینال‌های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.

مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با در نظر گرفتن جایگاه خاص صنعت نفت در ایران و حوزه بی نظیر نفتی خلیج فارس و کشورهای ساحلی آن و تردد کشتی های متعدد حمل نفت به منطقه، در مرحله اولیه به منظور ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب برای ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک و متوسط ، شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران بعنوان بزرگترین کشتی‌سازی در خاورمیانه که تابع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است، در ٣٧ کیلومتری غرب بندرعباس در سال ۱۳۵۲ با مساحت ۱۱۰۰ هکتار آغاز به کار کرد.

این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار وهمچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به منظور توسعه صنعت و تجارت درمحدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه های دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانه‌های مرتبط با کشتی سازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای، ملی و استفاده از آخرین فن آوری های مرتبط افزایش شغل ایجاد شده است.

از نظر جغرافیایی این منطقه از طریق خلیج فارس به آب های بین المللی و از طریق بندرعباس با استفاده ازراه های زمینی و راه آهن و راه های هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.

این منطقه به دلیل نزدیکی با بندرهای شهید رجایی و شهید باهنر که بیشترین واردات و صادرات کشور از این بندرها انجام می شود مانند یک گلوگاه استراتژیک تلقی می‌شود و باتوجه به تردد هزاران شناور به صورت سالیانه در خلیج فارس میتواند علاوه بر کمک به ساخت انواع شناورها، کمک شایان توجهی در جهت تعمیرات شناورهای مختلف انجام دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha