بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس باید امسال بهره برداری شود

بندرعباس - ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس بنا به ضرورت و پیش بینی ها باید تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

فریدون همتی روز یکشنبه در جریان بازدید از این بیمارستان بر برنامه ریزی زمان بندی شده برای تکمیل وبهره برداری آن تاکید کرد و اظهارداشت: این بیمارستان یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به هرمزگان بوده که برای سرعت دادن به آن باید به صورت هفتگی گزارش گیری شود.

وی ادامه داد: برای تامین منابع مالی پروژه بسیار مهم و بزرگ بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و تاکنون ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح جذب شده و هم اکنون با تامین نیروی انسانی مورد نیاز توسط پیمانکار، مراحل اجرایی و فنی احداث این پروژه به طور شبانه روزی در حال انجام است.

استاندار هرمزگان اظهارامیدواری کرد: باتوکل به خدا و استفاده از روحیه ریسک پذری و بسیج همه امکانات و منابع ونیروی انسانی و تشکیل کارگروه به منظور پیگیری این طرح، ساخت این بیمارستان تا پایان امسال به اتمام برسد.

همتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید منظم برنامه ریزی کند که با تکمیل پروژه بیمارستان نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز آن هم در دستورکار باشد تا بتوانیم به صورت کامل این طرح که یکی از کارهای بزرگ در استان هرمزگان است، افتتاح کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با حمایت های دولت طرح های خوبی در بخش بهداشت و درمان هرمزگان در حال اجرا است که از جمله آنها می توان به بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس ، بیمارستان ستاره خلیج فارس، بیمارستان دوم میناب و پروژه توسعه بیمارستان کودکان اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به هدف گذاری صورت گرفته جهت ایجاد هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی جدید در استان با احداث بیمارستان های جدید و توسعه بیمارستان های موجود، این مهم در آینده ای نزدیک محقق می شود.

 احداث بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی در بندرعباس از پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری و دولت به استان در سال ۹۶ است که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ منابع اعتباری خوبی نیز به این طرح اختصاص یافته است.

استان هرمزگان دارای ۱۷ بیمارستان دولتی با یک هزار و ۱۵۰ تخت فعال است که طبق گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، این استان با کمبود یک هزار تخت بیمارستانی مواجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha