ابتلا به کرونا در اسفراین پنج برابر شد

بجنورد _ ایرنا _ افزایش پنج برابری شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسفراین، که از ۲ هفته پیش آغاز شده، این شهرستان خراسان شمالی را گرفتار وضعیت بحرانی کرونا کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  شهرستان اسفراین در شمار ۴۶ شهر دارای وضعیت بحرانی کرونا در کشور شناخته شده که از روز چهارشنبه محدودیت های سختگیرانه ای شامل تعطیلی مشاغل در رسته های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت یک هفته در آن اعمال خواهد شد.

رییس دانشکده علوم ‌پزشکی اسفراین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان اظهار داشت: اگرچه شمار مبتلایان بستری شده از ۲ هفته پیش در بیمارستان اسفراین افزایش نسبی داشته است اما افزایش پنج برابری شمار مبتلایان سرپایی بیماری کرونا، شهرستان را به وضعیت بحرانی کرونا رسانده است.
دکتر اسحاق ایلدرآبادی افزود: در این‌ مدت تعداد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا نیز افزایش چشمگیری داشته، به طوری در برخی از روزها تعداد نمونه گیری ها روزانه به ۱۱۷ مورد رسیده است.
وی تصریح کرد: افزایش شمار نمونه گیری ها سبب شناسایی موارد بیشتری از مبتلایان و تغییر در رنگ بندی وضعیت کرونا در شهرستان می شود.

وی افزود: ۳۵ درصد علت افزایش ابتلا به کرونا در شهرستان دورهمی های فامیلی و خانوادگی در منازل یا تفرجگاه ها است که کنترلی بر آنها نیست و در بخش نیازمند همکاری مردم هستیم و البته تجمعات مختلف و مسافرت ها در رده بعدی علت افزایش شمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

شهرستان اسفراین تنها شهرستان خراسان شمالی به جز مرکز استان است که به آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا مجهز است.

رییس دانشکده علوم ‌پزشکی اسفراین افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شهرستان اسفراین از دیروز به وضعیت بحرانی شیوع کرونا دچار شده است 

دکتر ایلدرآبادی گفت: بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت های سختگیرانه ای به مدت یک هفته اعمال خواهد شد که تعطیلی برخی مشاغل با ابلاغ این ‌مصوبات به شهرستان و تشکیل ستاد مقابله با کرونا در شهرستان از روز چهارشنبه به اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: دوری از اجتماعات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از مهمترین عوامل پیشگیری از همه گیری ویروس کرونا است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه امسال در وضعیت قرمز شیوع کرونا به سر می برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha