وزیر علوم خواستار یکپارچه‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی و غیرهیات علمی شد

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به معاون اول رییس جمهوری، خواستار ایجاد کارگروهی به منظور یکپارچه‌سازی ضرایب حقوقی و مزایای اعضای هیأت علمی و غیرهیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری شد.

به گزارش روز یکشنبه وزارت علوم، منصور غلامی در این نامه خطاب به اسحاق جهانگیری خواهان ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور یکپارچه‌سازی ضرایب حقوقی و مزایای اعضای هیأت علمی و غیرهیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری شد.

در این نامه آمده است: در حال حاضر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری حسب ماده یک قانون احکام دائمی طبق مقرراتی خاص و بر اساس آیین‌نامه‌های مصوب هیأت‌های امنا اداره‌ می‌شوند و انتظار می‌رود که حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی و غیرهیأت علمی به‌جز کارکنان کادر درمانی که مشمول طرح تمام‌ وقتی جغرافیایی هستند، یکسان باشد.

وزیر علوم تاکید کرد: اعمال مصوبات متفاوت در هیأت‌های امنای ۲ وزارت همواره موجب بروز نارضایتی در بین اعضای هیأت علمی و غیرهیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری بوده است.

وی در پایان این نامه به منظور رفع نارضایتی‌های موجود، خواستار ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجة کشور شد تا نسبت به یکپارچه‌سازی ضرایب حقوقی و مزایای مربوطه اقدام و پیشنهادهای این کارگروه برای تصویب در دستور کار هیات‌های امنای ذی‌ربط قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha