۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84095519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت سیلاب در دزفول انجام شود

دزفول- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: باتوجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و احتمال بارندگی، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سیلاب در شهرستان دزفول انجام شود.

به گزارش ایرنا، علی فرهمندپور روز یکشنبه در نشست مدیریت بحران در فرمانداری دزفول افزود: هشدار درخصوص سیلاب و سایر حوادث طبیعی به تنهایی لازم نیست و باید اقدامات پیشگیرانه را از امروز در دستور کار قرار داد.
وی خواستار لایروبی جوی‌ها و کانال‌های فاضلاب و اورهال ماشین آلات شد و ادامه داد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی خواست از اعتبارات داخلی استفاده و راهکارهای خود را در زمینه اقدامات پیشگیرانه ارایه کنند.
فرهمندپور گفت: احتمال تحمیل بارش‌های بالادست وجود دارد لذا هلال احمر باید نسبت به تامین آذوقه اقدام کند ضمن اینکه آشیانه برای پرواز بالگرد هلال احمر نیز فراهم شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی افزود: امور آب باید نسبت به تکمیل سیل‌بندها به ویژه در بخش مرکزی اقدام کند و اداره راهداری نیز تکمیل پل شهرک حمزه را مدنظر داشته باشد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهارداشت: شبکه بهره برداری از شبکه های آبیاری نسبت به لایروبی زهکش‌ها اقدام کند.
وی بر ضرورت تامین وسایل ارتباطی تاکید کرد و افزود: مخابرات مشکل  ارتباط سیمی و تلفن ثابت را برطرف کند تا درمواقع ضروری مشکل ارتباطی نداشته باشیم.

رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول نیز گفت: طبق پیش بینی‌های ماهیانه و فصلی، نسبت به نرم بلندمدت پاییزی بارندگی کم و دمای هوای بالاتری داریم و در زمستان بارندگی کمتر و سرمای کمتری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.
علی کرمی درخصوص پیش بینی کوتاه مدت نیز گفت: پیش بینی بالای پنج روز دقیق نیست ولی پیش آگاهی می‌شود هفته آینده شاهد شروع بارندگی در شهرستان دزفول باشیم. 
 وی به کشاورزان توصیه کرد با توجه به پیش بینی های فصلی، نسبت به بیمه کردن محصولات اقدام کنند تا  درصورت مشکل دچار خسارت نشوند.
کرمی اظهارداشت: احتمال سیلاب در بارندگی پیش‌رو نخواهیم داشت اما امکان آبگرفتگی معابر وجود دارد که مسوولان بهتر است اقدامات لازم را انجام دهند .
وی افزود: بارندگی سال زراعی ۹۸- ۹۹  در دزفول ۳۱۵ میلیمتر بوده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha