کشت پاییزه گندم و جو در تربت‌حیدریه انجام شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ از توابع تربت‌حیدریه از کشت پاییزه غلات با محوریت گندم و جو در هشت هزار هکتار از اراضی آبی این منطقه خبر داد.

مهدی شیبانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت پاییزه گندم و جو در بخش رخ تربت‌حیدریه بر اساس تقویم زراعی از نیمه مهرماه آغاز شد و تا اواسط آبان ماه نیز ادامه داشت.
وی اظهار داشت: از مجموع زمین‌های کشاورزی در نظر گرفته برای کشت پاییزه غلات، چهار هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت گندم و بقیه نیز زیر کشت جو رفته است. 
وی با بیان این که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بیش از ۶۰۰ تن بذر گندم برای کاشت پاییزه این محصول نیاز بود که ۳۰۰ تن بذر گندم گواهی شده از ارقام میهن، پیشگام، اروم و حیدری خریداری و بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

مدیرجهاد کشاورزی بخش جلگه رخ با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۹۸۰ تن کود شیمیایی از نوع ازت و ۵۰ تن پتاسه در بین کشاورزان این بخش توزیع شده است گفت: امسال به علت وجود ویروس کرونا، توزیع کود از حساسیت زیادی برخوردار بود و تمام تلاش کارگزاری‌ها، توزیع آن در بین کشاورزان با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی بود.
شیبانی با بیان این که بخش رخ با دارا بودن پنج هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی به عنوان قطب نخست کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه محسوب می‌شود افزود: بیش از ۹۰ درصد ساکنان این منطقه از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند و نظارت بر روند توزیع کودهای شیمیایی و نهاده‌ها در این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است.
او اضافه کرد: بخش رخ تربت حیدریه با ۴۷ پارچه آبادی و ۲۶ هزار نفر جمعیت با در اختیار داشتن حدود ۲۰ هزار هکتار سطح زیرکشت زراعت آبی و دیم و ۸۰۰ هکتار باغ، نیازمند برنامه‌ریزی درست و دقیق برای توزیع کود به موقع بین کشاورزان است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha