حجت الاسلام علی اصغر سهرابی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بر اساس گفته ستاد کرونا تهران، امروز تهران به هزار نیروی جهادی برای کمک کادر درمانی نیاز دارد تا حمایت روانی و درمانی از کادر درمان داشته و به آنها یاری دهند.
وی افزود: نیروهای جهادی که دارای آمادگی برای خدمات رسانی و کمک به کادر درمان بوده از شهرستان های فاقد بیمارستان در تهران حضور می یابند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: زمینه جذب و آموزش نیروهای جهادی برای کمک به کادر درمانی بیمارستان ها فراهم شده است.
وی یادآور شد: در موج اول کرونا تجربه خوبی از نقاهتگاه ها وجود نداشت اما اکنون نقاهتگاه ها مکانی برای بهبود کامل بیماران شده است.
سهرابی اذعان داشت: بر اساس مصوبه ای که در یکی از کارگروه های فرعی ستاد کرونا وجود داشت بیمارستان هایی که به نیروی جهادی نیاز دارند با حمایت و شناسایی تبلیغات اسلامی این نیروها وارد عمل می شوند.
وی اضافه کرد: پس از فرمایش مجدد مقام معظم رهبری مبنی بر حضور گروههای جهادی در عرصه خدمترسانی موضوع تعیین نوع خدمات و مدلهایی برای ارائه آنها در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: پس از آسیبشناسی خدمات ارائه شده به دنبال باز طراحی آنها هستیم تا به مدلهای جدیدی در این زمینه دست یابیم.
وی خاطر نشان کرد: پویش عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای ساماندهی نیروهای جهادی استان تهران از روز ۱۳ آبان آغاز می شود تا افراد توانمند وارد عرصه شوند.
سهرابی به محورهای عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: توزیع کمک های مردمی با محوریت مسجد، مرمت خانه های فرسوده در شهرستان ها و حاشیه شهر تهران و همکاری با کادر درمان از محورهای این عملیات به شمار می رود.
وی ادامه داد: عملیات شهید سلیمانی تا ۱۳ دی ماه سالروز شهادت ایشان ادامه خواهد داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران بیان داشت: مدل به کار رفته برای توزیع بسته های معیشتی نیازمند بازخوانی است تا اقدامات به نحو مطلوب انجام شود.
وی اذعان داشت: سامانه جذب نیروهای جهادی باید طراحی و فعال شود چرا که این روش موجب تاثیرگذارتر شدن کار می شود.
سهرابی افزود: فراخوان جذب گروه های جهادی در پایگاه Jsalamat.ir بارگذاری شده و علاقه مندان پس از ثبت نام غربالگری شده تا به بیماران و کادر درمان خدمات بهداشتی و معنوی و روحی ارائه دهند.
وی در ادامه به اهمیت و نقش تبلیغ اشاره کرد و گفت: تبلیغ را پدیده ای اجتماعی می دانیم و ذهنیت اولیه درباره تبلیغ یک خط ساده پیام رسانی است و در صورتی که بخواهیم پیام و گستره ای از پیام ها را با عمق بیشتر ارسال کنیم باید ابعاد اجتماعی آن نیز در نظر گرفته شود.
سهرابی تاکید کرد: گسترش دامنه فرهنگ کار خیر و کمک های مومنانه در جامعه امر مهم و مورد توجه به شمار می رود و فرهنگ یاریگری در جامعه رو به رشد و توسعه است.
وی اذعان داشت: فرهنگ یاری گری نباید موجب شود تا فقر در جامعه تبدیل به بیزینس شود چرا که گاهی موارد ورود افراد مشهور یا سلبریتی ها به عرصه هایی از جمله کودکان کار زمینه ساز بروز مشکلاتی می شود و ورود به این مقوله نیازمند برنامه و اقدامات تخصصی است.
سهرابی با اشاره به اینکه برنامهریزیهایی برای قشر متوسط جامعه که روز به روز فقیرتر می شوند وجود دارد، افزود: امروز مقوله کار خیر در جامعه گسترش یافته و نیازمند برنامه ریزی تخصصی است چرا که عرصه های تخصصی فرهنگ با مهارت های کلی تبلیغ قابل هدایت و اثرگذاری نخواهد بود.
وی به ارتباط عمیق بین بازار و روحانیت اشاره کرد و گفت: برکات این ارتباط و پیوند بر روی مردم موثر بوده و بر همین اساس برنامه ریزی و تلاش برای فعالیت در راستای تبلیغات تخصصی در قالب میزهای راهبری ورزش، کودک، بازار، زندان وجود دارد.
وی ادامه داد: زندانها نیاز به جریان جهادی، فرهنگی و تبلیغی برای کمک به زندانیان و قوه قضاییه داشته و این امر مهم و ضروری به شمار می رود و بر همین مبنا طی ایام محرم به همه زندان ها مبلغ اعزام شد.
نظر شما