نماینده پارلمان عراق: منتظر دریافت نتایج تحقیق حمله به مقر الحشدالشعبی هستیم

بغداد - ایرنا- نماینده فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق خواهان ارسال نتایج تحقیقات مربوط به حمله به پایگاه های سازمان «الحشد الشعبی» به پارلمان این کشور شد و از تداوم توطئه های آمریکا علیه این سازمان سخن گفت.

به گزارش ایرنا، «فاضل جابر الفتلاوی» نماینده فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق گفت که توطئه آمریکا علیه الحشدالشعبی تاکنون ادامه دارد و فراکسیون صادقون نظر روشنی درباره همه موارد حمله به پایگاه های این سازمان دارد و آنچه «عادل عبدالمهدی» نخست‌ وزیر پیشین عراق درخصوص هدف قرار دادن مقرهای الحشدالشعبی مطرح کرده بود، نباید نادیده گرفته شود.

وی امروز در گفت وگو با پایگاه «المعلومه» همچنین بر لزوم طرح این موضوع در جلسات آینده پارلمان عراق  تاکید کرد و گفت که پارلمان منتظر رسیدن نتایج تحقیقات از جانب دولت در اسرع وقت و بدون تعلل است.

براساس اعلام دستگاه های ذی ربط عراقی، جنگنده ها و پهپادهای ارتش اشغالگر آمریکا در گذشته چند بار به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی عراق حمله کرده بودند.

«یاسر عبدالامیر» مسئول نمایندگی سازمان الحشد الشعبی در استان المثنی در جنوب عراق روز شنبه براساس اطلاعات اولیه از حمله پهپادی به خط لوله انتقال گاز در این استان خبر داده و گفته بود: این انفجار عمدی و بوسیله یک پهپاد صورت گرفته که مقر تیپ ۴۴ الحشد الشعبی در نزدیک لوله گاز در منطقه «مسیعیده» در شمال استان المثنی را هدف قرار داد.

وی افزوده بود: در جریان تخلیه آسیب دیدگان، از برخی از آنها درباره آنچه اتفاق افتاده سوال شد و تعدادی از آنها تایید کردند که صدای یک پهپاد را قبل از وقوع انفجار شنیده‌اند.

نیروهای اشغالگر آمریکا در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان الانبار در غرب این کشور است.

پارلمان عراق پیشتر  با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرده است.

مردم عراق در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا ابراز داشته و تلاش‌های واشنگتن برای متوسل شدن به هر دستاویزی به منظور بقای بیشتر در خاک کشورشان را رد و محکوم کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha