۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84097721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله تروریستی وین، بهانه تکرار اسلام‌ستیزی مکرون

تهران – ایرنا – رئیس‌جمهوری فرانسه در توییتی به بهانه ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه تروریستی شب گذشته در پایتخت اتریش، بار دیگر بر مواضع اسلام ستیزانه خود تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون دقایقی پیش در صفحه توییتر خود با اشاره به حمله ترویستی وین، بار دیگرا تروریسم را به اسلام نسبت داد.

او در پیامش نوشت: اروپا در عزاست. یکی از ما(اروپایی ها) به سختی از تروریسم اسلامگرا ضربه خورده است.

مکرون در پیامش افزود که فرانسه در کنار اتریش بوده و آماده حمایت است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در بیاناتی با انتقاد شدید از یک بام و دو هوای پاریس در انتقاد از تروریسم و در عین حال، پناه دادن فرانسه به این عوامل پدیده شوم گفتند: دولت فرانسه می‌آید این قضیه (کاریکاتورهای موهن) را به حقوق بشر و آزادی ربط می‌دهد؛ عبرت ماجرا اینجاست! حالا این دولت فرانسه چه جور دولتی است. این سیاست چه سیاستی است. این سیاست همان سیاستی است که خشن‌ترین و وحشی‌ترین تروریست‌های دنیا را در خودش جا داده و پناهگاه آنها شده است.

دیشب (۱۲ آبان) افراد مسلح در وین پایتخت اتریش به سوی مردم آتش گشودند و با احتساب یکی از مهاجمین که خود را منفجر کرد تاکنون ۵ تن جان باخته و ۱۵ تن مجروح شده‌اند. وزیر کشور اتریش امروز صبح خبر داد که هواداران داعش مسئول این حمله تروریستی بوده‌اند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی شب گذشته در اتریش، با ملت و دولت این کشور و همچنین خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha