۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84098456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هلال احمر به ۴۵۴ هزار خانوار  اصفهانی خدمات ضد کرونا ارائه کرد

اصفهان - ایرنا - معاون جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: این جمعیت امسال در قالب طرح‌های مختلف، خدمات آموزشی، بهداشتی، پزشکی و فرهنگی برای مقابله با شیوع کرونا به بالغ بر ۴۵۴ هزار خانوار در این استان ارائه کرده است.

حیدرعلی خانبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در قالب طرح غربالگری در ورودی شهرها بیش از ۶۰ هزار خانوار از آموزش و توصیه‌های بهداشتی و افزون بر ۳۹۳ هزار خانوار از خدمات مرتبط با توزیع اقلام بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا فعالیت این نهاد در سراسر کشور با مشارکت نیروهای جوان همراه بود ادامه داد: در این مدت در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده در انواع مختلف، دستکش و مواد شوینده انجام گرفت.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در دوران همه گیری بیماری کووید-۱۹خاطرنشان کرد:دلجویی از خانواده‌های متوفیان بیماری کروناوتجلیل از خانواده‌های شهدای سلامت در این مدت برای ۲۴۰ خانواده در قالب طرح‌هایی مانند ختم مجازی، کاشت نهال، احیا بوستان به یاد متوفیان و شهدای سلامت و دیدار با بازماندگان اجرا شد.

خانبازی به اجرای طرح نذر سلامت در ۲ مرحله در ماه محرم و صفر اشاره و تصریح کرد: برگزاری جلسه توجیهی با هیات‌های مذهبی، تهیه ماسک، دستکش، موادضدعفونی کننده و توزیع آن در بین عزاداران، حضور اعضا پیش از آغاز مراسم سوگواری در ایستگاه‌های خدمات رسانی به سوگواران حسینی و ضدعفونی فضا، توزیع خانه به خانه ماسک و محلول ضدعفونی کننده در مناطق محروم، راه اندازی پویش نذر ماسک و طراحی و انتشار پوستر پویش از دیگر اقدامات این مدت بود.

وی با اشاره به طرح "نذر سلامت ۲" همراه با خادمان حسینی هلال در پایان ماه صفر اظهارداشت: در  این طرح ۱۵۰ تیم متشکل از اعضای جوان هلال احمر اصفهان حضور داشتند و به ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی به هیات‌های مذهبی و سوگواران پرداختند.

خانبازی به فعالیت کنونی آمران سلامت در این خطه با هدف ارتقای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری کووید-۱۹ اشاره کرد و گفت: این طرح از پنجم آبان آغاز شد و همچنان ادامه دارد و در ۱۰ روز ابتدایی آن یک هزار و ۲۹۰ گروه متشکل از آقایان و بانوان عضو معاونت جوانان هلال احمر در فروشگاه‌ها، قطار شهری، پایانه‌های مسافربری، ایستگاه راه آهن و میدان‌های  اصلی اصفهان فعالیت کردند.

استان اصفهان حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد  و بیش از چهار هزار امدادگر و نجاتگر در جمعیت هلال احمر این استان فعالیت می‌کنند.

اکنون مجموع بیماران قطعی کووید-۱۹ در کشور به ۶۳۷ هزار و ۷۱۲ نفر و جانباختگان آن به ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر رسیده است و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

استان‌های اصفهان، تهران، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha