۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 84098981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دانش‌آموزان شیرازی در شهر فرزانگان کتاب می‌خوانند

شیراز- ایرنا- امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل آموزش و پرورش فارس با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز و نیز رونمایی از چهار کتاب در طرح شهر فرزانگان جدیدترین اقدام با هدف ترویج کتابخوانی در شیراز به ‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، شهر فرزانگان عنوان طرحی است که طی چند سال اخیر در شیراز پیگیری شده است و مبتنی بر اهداف بلندمدت در زمینه آموزش به شهروندان است.

در قالب این برنامه، پرورش مهارت‌های اجتماعی در بین ۳۰ هزار کودک و نوجوان شهر شیراز با بومی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی کتابخوانی و پیوند آن با آموزش‌های حوزه شهروندی، زمینه‌ساز انتشار چهار جلد کتاب شده است که در آن داستان‌های، کارآگاهی با نام  کُنجوکو مطرح می‌شود.

این کتاب‌ها آموزه‌هایی درباره آداب گفت‌وگو، آداب معاشرت، مهارت کسب اعتماد به نفس، مهارت نه گفتن، مهارت و سواد مالی، آداب و نشاط اجتماعی و شادمانی کردن، سواد بومی و مهارت و سواد رسانه‌ای را با شعار "آینده را باید ساخت" در اختیار کودکان و نوجوان قرار می‌دهد.

در آیینی که امروز چهارشنبه به مناسبت رونمایی از این چهار کتاب و امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری شیراز و آموزش و پرورش فارس برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ارتباط آموزش و پرورش با دیگر حوزه‌های فرهنگی بسیار مطلوب است، از اهمیت نقش این نهاد در توسعه متوازن فرهنگی سخن گفت.

فرهاد اسماعیلی با اشاره به اینکه فرهنگ امروز در خطر است، عنوان کرد: اتاق فکرهای بسیاری در حال تغییر رویکرد دانش‌آموزان و فرزندان ما درباره فرهنگ و آداب و آیین هستند.

او اجتماع‌گریزی را حاصل چنین اقدامی دانست و بیان کرد: ایجاد اتاق فکر فنی مشترک بین سازمان فرهنگی شهرداری و آموزش و پرورش می‌تواند در حوزه ترویج کتابخوانی خروجی موثری داشته باشد.

مرتضی جعفری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز دانش‌آموزان را سرمایه‌های کشور دانست و گفت: تفاهم نامه‌ها وقتی ارزش پیدا می‌کند که عملیات اجرایی آن مکتوب و استخراج و پیگیری شود.

تعامل سازمان‌های مختلف و همکاری آن‌ها در زمینه کتاب‌خوانی برنامه‌های پایتخت کتاب ایران را حتی در زمان شیوع بیماری کرونا به پیش می‌برد.

در حوزه برنامه‌های ترویج کتابخوانی برگزاری رویدادهای کتاب‌محور با توجه به توسعه متوازن فرهنگی و کاهش آسیب‌ها در محلات حاشیه‌ای و کم برخوردار شیراز اهمیتی بسزا دارد در این زمینه مدارس مهم‌ترین جایگاه برای تغییر رویکردهای فرهنگی به‌شمار می‌رود.

از همین رو تعامل سازمان‌های مسوول و متولی این فعالیت فرهنگی، با آموزش و پرورش در پرورش دانش‌آموزانی علاقه‌مند به کتاب اهمیت دارد.

در این زمینه پیش از این، اجرای طرح شکوفه‌های کتاب و نیز اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری شیراز به‌صورت بن کتاب به کودکان مناطق محروم صورت یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha