ارسلان شکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این وجود، همچنان در راستای توسعه آسفالت راه های روستایی در آذربایجان غربی مشکل داریم که امیدواریم با تلاش همه بخش ها و تامین بودجه و قیر لازم، روند توسعه آسفالت راه های روستایی با همان شتاب گذشته ادامه یابد.
وی اضافه کرد: آذربایجانغربی در زمینه راه های برون شهری و روستایی به لحاظ کمی به ترتیب در رتبه های دهم و یازدهم کشور قرار دارد.
وی بیان کرد: با توجه به عمر راههای استان و حجم تردد و ترافیک در آنها ، محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی نیازمند ایمن سازی، لکه گیری ، روکش و نگهداری است که در این ارتباط نیز پروژه های مختلفی در دست اقدام است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: مشکل تامین قیر، دلیل توقف موقت برخی از پروژه های آسفالت راههای روستایی است که با تلاش مسوولان این مشکل به زودی رفع خواهد شد.
شکری با بیان اینکه ۱۴۵ کیلومتر عملیات روشنایی در محورهای مواصلاتی استان انجام می گیرد که شامل روشنایی در مناطق مسکونی، گردنه ها و مناطق مه گیر است، گفت : عمده مشکل تامین روشنایی در گردنه زمزیران بود که با حل مشکلات حقوقی آن بزودی شاهد روشنایی در این منطقه نیز خواهیم بود.
وی در مورد روشنایی محور شهید کلانتری به طول ۲۳ کیلومتر اظهار کرد: روشنایی چهار کیلومتر از این میزان تامین و ۱۹ کیلومتر آن نیز بر عهده شرکت آزاد راهی تبریز - ارومیه بوده که در حال پیگیری هستیم.
وی گفت: پیمانکار لکه گیری و روکش آسفالت محور سرو - ارومیه مشخص شده و به زودی عملیات لکه گیری و روکش آسفالت این محور آغاز خواهد شد؛ همچنین ۱۲ کیلومتر عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در محور میاندوآب - سرچم انجام می شود که نزدیک به ۶۰ درصد آن به اتمام رسیده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که هشت هزار و ۵۰ کیلومتر آن راه روستایی است.
از این میزان بیش از ۵۰ درصد آسفالت شده است.
نظر شما