ظرفیت ترانزیت غلات از بندر چابهار به کشورهای CIS افزایش می‌یابد

چابهار- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با افتتاح پروژه سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت ترانزیت غلات از این بندر راهبردی به کشورهای CIS افزایش می‌یابد.

بهروز آقایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پروژه سیلوی غلات بندر شهید بهشتی چابهار که عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه در زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار و به منظور نگهداری ۱۰۰ هزار تن غلات آغاز شد زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای ۴۰۰ نفر در این بندر راهبردی فراهم می‌کند. 
وی میزان اعتبار برآورد شده برای ساخت این پروژه را ۲۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: تسریع در تخلیه و بارگیری کالا،افزایش ظرفیت ترانزیتی غلات به کشورهای حوزه CIS، ظرفیت پذیرش، نگهداری و انبارش کالاهای فله و اساسی و ظرفیت پهلودهی و پذیرش کشتی‌ها در راستای تخصیص و انتقال بخشی از کالای اساسی موردنیاز کشور از طریق بندر چابهار، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و جلوگیری از ترافیک کامیونی در بندر چابهار از اهداف اجرای این پروژه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به واردات بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور و ترانزیت گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار و افزایش صادرات و واردات غلات در این بندر استراتژیک، احداث چنین پروژه‌هایی الزامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha