مسیر دوچرخه حاشیه بزرگراه شهید «دوران» ناایمن است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران نسبت به احداث مسیر دوچرخه در حاشیه بزرگراه شهید دوران تذکر داد و گفت: این پروژه خارج از اولویت و در شرایط ناایمن احداث شد.

به گزارش ایرنا «محمد علیخانی» روز یکشنبه در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تشریح جزئیات این تذکر افزود: با توجه به مکاتبه‌های انجام شده با شهرداری مبنی بر ارائه مستندات و مطالعات مصوب پروژه احداث مسیر دوچرخه در حاشیه بزرگراه شهید دوران و قسمتی از بزرگراه شهید یاسینی در مرداد و شهریور سال جاری و با توجه به عدم کفایت اطلاعات ارسالی و بازدید کارشناسان از بخش‌های اجرا شده، این پروژه ناصحیح، ناایمن، خطرآفرین و منقطع اجرا شده است.  

وی ادامه داد: به نحوی که باعث هدایت دوچرخه‌سوار به بخش بزرگراهی و وقوع حوادث احتمالی در بزرگراه می‌شود.

 «علیخانی» به شهردار تهران تذکر داد و بیان کرد: شهردار نسبت به بررسی موضوع مذکور از جنبه مطالعه ترافیکی و نیز مستندات مربوط به تصویب تامین ایمنی مسیر در شیوه اجرای فعلی مطابق با استانداردها و ضوابط فنی موجود دستور لازم را صادر کند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: با عنایت به مصوبه جلسه یکصد و هجده کمیسیون عمران و حمل  و نقل مبنی بر اجرای برنامه عملیاتی اولویت‌محور، تحقق‌پذیر و سنجش‌پذیر در حوزه حمل و نقل و ترافیک و لزوم جلوگیری از شروع پروژه‌های خارج از اولویت، ضروری است تا پاسخ قانع‌کننده به کمیسیون عمران و حمل ونقل و افکار عمومی در این زمینه ارایه دهند.

وی ادامه داد: نحوه تصویب مطالعات توجیهی و ضوابط فنی و اجرائی و نحوه هزینه‌کرد بدون وجود ردیف بودجه مصوب، از عملیات عمرانی مذکور نتیجه‌ای جز اتلاف منابع و خسارت ندارد.

در نشست امروز شورا، لایحه شهردار تهران در خصوص انتخاب ۲ کارشناس جهت عضویت در شورای سازمان بهشت زهرا(س)، ۲ کارشناس برای عضویت در شورای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر،  ۲ کارشناس برای عضویت در شورای سازمان زیباسازی شهرداری، ۲ کارشناس جهت عضویت در شورای سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر، ۲ کارشناس جهت عضویت در شورای سازمان مدیریت پسماند شهر و انتخاب ۲ کارشناس برای عضویت در شورای سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری در دستور جلسه قرار دارد.
همچنین در این نشست گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی «سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۹» و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و نیز گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی «اداره‌کل پشتیبانی شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۹» و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه قرائت و بررسی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha