کاریابی تخصصی دانش آموختگان دانشگاهی در هرمزگان ایجاد می‌شود

بندرعباس - ایرنا - کارشناس مسوول اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با توجه به نیاز دانش آموختگان دانشگاهی به اشتغال و شرایط بازارکار، کاریابی تخصصی برای دانش آموختگان دانشگاهی در این استان ایجاد می‌شود.

علی صالحی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون در حال رایزنی با دانشگاه هرمزگان برای تاسیس این کاریابی تخصصی هستیم تا بتوانیم از مشکل های این حوزه بکاهیم.

وی ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده از سوی اندیشمندان حوزه اشتغال یکی از چالش های اصلی در زمینه نیروی انسانی آموزش دیده در دانشگاه‌ها، کاریابی است که باید آن را چاره کرد.

وی اضافه کرد: علت این وضعیت هم به انطباق نداشتن رشته‌های آموزشی دانشگاه‌ها با نیازهای بازارکار باز می‌گردد که چنانچه زودتر این مساله حل شود آسیب های کمتری برای جامعه در پی‌خواهد داشت.

کارشناس مسوول اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان داشت: چاره اصلی نیز تغییر رشته های دانشگاهی و آموزش های مراکز آموزش عالی از عرضه محور به تقاضا محور است که برای تحقق آن دانشگاه ها و متقاضیان نیروی کار تخصصی مانند صنایع باید گردهم آمده و تعامل بیشتری با یکدیگر برقرار سازند.

صالحی در پاسخ به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر این اقدام زودتر انجام می‌شد بهتر بود و دیر انجام شدن برخی کارها بسیار بهتر از انجام نشدن آن‌هاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha