۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84102848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: اجرای طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ‌ها، همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شد.

سردار رحیم جهانبخش، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه برای جلوگیری از انباشت موتورسیکلت های توقیفی و رسوبی در پارکینگ‌ها، طرح تسهیل ترخیص این وسایط نقلیه اجرا و  تسهیلاتی نیز به منظور ترخیص در نظر گرفته شده است، افزود: ارایه تسهیلات از امروز ۱۸ آبان تا ۱۷ دی ماه خواهد بود و اگر این موتورسیکلت ها فاقد دستور قضایی نباشند صاحبان آنها می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت های رسوبی که از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۸ توقیف شده باشند شامل این طرح می شوند، اظهار داشت: مالکان یا متصرفان این موتورسیکلت ها (یعنی کسانی که مالک موتورسیکلت نبوده اما به شکل قانونی در حال استفاده از موتورسیکلت ها بوده اند) برای ترخیص به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه و نسبت به ارایه مدارک لازمه اقدام کنند.

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه راستی آزمایی مدارک در پارکینگ ها انجام خواهد شد، افزود: بر اساس این طرح ترخیص موتور سیکلت ها برابر نرخ های مصوب سال ۹۴ هیات دولت انجام می شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: بر اساس این طرح، جریمه ۲ برابری موتورسیکلت های توقیفی و رسوبی، بخشیده شده و امکان تقسیط یکساله جرایم برای مالکان یا متصرفان موتورسیکلت ها نیز فراهم شده است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح، فقط اصل جریمه از سوی مالکان یا متصرفان موتورسیکلت ها پرداخت خواهد شد، افزود: اگر مالکان یا متصرفان موتورسیکلت‌ها از این طرح ۲ ماهه استفاده نکرده و نسبت به ترخیص اقدام نکنند وسیله نقلیه توقیفی آنان به منزله موتورهای بلاصاحب محسوب خواهد شد.

وی ادامه داد: در این صورت این موتور سیکلت‌ها به افراد غیر واگذار و مبلغ آن طی ۶ ماه قابل عودت به مالکان خواهد بود و اگر در این مدت نیز مراجعه نکنند مبالغ به نفع بیت المال ضبط و هزینه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha