۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84103180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طلاق در اردستان رو به افزایش است

کاشان- ایرنا- رئیس اداره ثبت احوال اردستان با بیان اینکه شاهد افزایش آمار طلاق هستیم، گفت: هفت ماهه سال‌جاری آمار طلاق در این شهرستان به ۸۵ مورد رسید.

به گزارش ایرنا، ناصر خورسند روز یکشنبه در نشست کارگروه امور اجتماعی اردستان با اشاره به اینکه حدود نیمی از آمار مربوط به ساکنان نقاط خارج از شهرستان است، افزود: کل آمار طلاق سال ۹۸ در این شهرستان تعداد ۵۷ مورد بود.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۹۶ مورد ازدواج در شهرستان اردستان ثبت شده است.

رئیس اداره بهزیستی اردستان نیز با اشاره به بررسی‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های مختلف این شهرستان برای کاهش آمار طلاق اظهار داشت: با نگاه به آمار متوجه می‌شویم که بیشترین طلاق‌ها در پنج سال ابتدایی زندگی صورت گرفته است.

محمدعلی مطلب‌زاده اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد در موضوع برنامه‌های آموزشی زوجین ضعیف عمل شده است و اختلاف‌های آنها سریع به طلاق کشیده می‌شود.

وی به ۲ مرکز مشاوره خانواده در حال تاسیس و فعالیت اردستان اشاره کرد و گفت: مشکلی که بهزیستی با دادگاه و دستگاه قضایی داشت، این بود که موضوعات طلاق و ارایه مشاوره به بهزیستی اطلاع داده نمی‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته از امسال بیشتر به بهزیستی انتقال می‌یابد و برای این افراد دوره‌های مشاوره برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان در ادامه تشریح کرد: اعتیاد در کنار مشکلات اقتصادی و نبود تفاهم زوجین، از اصلی‌ترین عامل‌های وقوع پدیده طلاق در این شهرستان هستند.

علیرضا فرح‌بخش افزود: امروز خانواده‌های بسیاری هستند که در جامعه دچار طلاق عاطفی و در نهایت طلاق می‌شوند و اثرهای بسیار مخربی نیز در پی دارد.

وی یادآور شد: طلاق که به عنوان یکی از غم‌انگیزترین پدیده‌های اجتماعی از دیرباز مورد توجه پژوهشگران بوده و نخستین گام در کاهش این پدیده، رواج ازدواج‌های آگاهانه و مستحکم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان با بیان اینکه توجه به آموزش مهارت‌های ارتباطی و رفتاری می‌تواند در کاهش آمار طلاق و هزینه‌های بعدی آن بسیار موثر باشد، افزود: باید آسیب‌شناسی بحث طلاق به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، زیرا در صورت شناخت آسیب‌ها بهتر می‌توان برای برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی کرد.

وی تاکید کرد: بانوانی که به هر دلیلی زندگی مشترک‌شان به جدایی می‌کشد، باید مورد حمایت جدی قرار گیرند و اگر بتوانیم از این افراد به نحو مطلوب و با برگزاری کلاس‌های آموزشی حمایت کنیم، از بسیاری معضل‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

فرح‌بخش اضافه کرد: اگر شیوه‌ ازدواج درست باشد، و کلاس‌های آموزشی قبل و حین ازدواج برای جوانان ملموس باشد، زوج‌ها چشم‌بسته عمل نخواهند کرد و با کسب اطلاعات و تقویت‌های شناختی و روانی می‌توانند دست به انتخاب بهترین همسر بزنند و شاهد طلاق نخواهیم بود.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha