۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84103240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجلاسیه نماز در فضای مجازی مدارس البرز برگزار می شود

کرج- ایرنا- درنشست هیات اندیشه ورز البرز مطرح شد که بیست و نهمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بستر شبکه شاد مدارس این استان برگزار می شود.

هرساله در راستای پاسخگوییی به مطالبه مقام معظم رهبری درزمینه ترویج فرهنگ نماز، اجلاسیه نماز مدارس استان البرز در قالب ۹ پیش اجلاس برنامه ریزی و عملیاتی می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز روز یکشنبه دراین نشست هدف از اجرای این پیش اجلاس ها درمدارس را  ترویج نماز، ایجاد وحدت و تبیین مبانی فرهنگی با مشارکت ستاد اقامه نماز در بین دانش آموزان ذکر کرد.

فرشته فهمیده بیان داشت: ترویج نماز،ایجاد وحدت و تبیین مبانی فرهنگی از اهداف برگزاری پیش اجلاس های نماز درحوزه آموزش و پرورش البرزاست.

وی تصریح کرد: اثر گذاری معنوی نماز به زندگی مردم و کاهش آسیب های فضای مجازی ازجمله دستاوردهای این بخش مهم به شمار می رود.

وی اضافه کرد: نمازنقش پیشگیرانه درآسیب های اجتماعی دارد لذا ترویج این فریضه الهی درکانون خانه و مدرسه یکی از برنامه های مهم پیش اجلاس های نماز در سطح استان ها است.

فهمیده ادامه داد: بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با موضوع « پیوند خانه، مدرسه، مسجد و نماز» فراخوان شده است.

رییس ستاد اقامه نمازاستان البرزهم دراین نشست ازدعوت دانش آموزان به نماز با اجرای برنامه های جذاب فرهنگی دربسترشاد سخن گفت و افزود: امسال با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا باید به معنای واقعی کلمه در زمینه نماز و مدرسه کارانجام شود.

حجت الااسلام ابوالفضل مرادی خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس های نماز دانش آموزی با رنگ و لعاب فرهنگی و تولید محتوای نماز برای انتشاردرشبکه شاد یکی از اصلی ترین مصوبه های این ستاد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ است.

وی یادآورشد:رهبرمعظم انقلاب در پیام سال گذشته خود به صراحت بحث مطالبه گری در زمینه نماز و توجه به نماز مدارس و آموزش و پرورش را مطرح کردند.

وی بیان داشت: برنامه ستاد در این اجلاس برای ترویج نماز، بیشتردر زمینه تشویق و تعامل با دستگاه ها و نهاد های مختلف است.

مرادی با بیان اینکه همه باید در زمینه نماز وارد میدان شوند، اضافه کرد: البته نباید به این حد راضی شویم و لذا با استفاده از نظرات و پیشنهاد های همه دلسوزان باید به سمت جلو همیشه درحال حرکت باشیم.

وی تصریح کرد: در اجلاس نماز دانش آموزی سعی می شود صفر تا صد کارها را به دانش آموزان بسپاریم و با دعوت از دانش آموزانی که کمتر به نماز توجه دارند موانع موجود در این موضوع در سنین نوجوانی را شناسایی کنیم.

دراین نشست شرکت کنندگان نظرات خود را پیرامون اجلاسیه نماز،حق القدم روحانیون ، تولید محتوای نماز و صدور ابلاغ برای روحانیون در مدارس استان البرز مطرح کردند.

استان البرز ۵۰۰ هزاردانش آموزان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha