۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84103548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

موج مهر ماندگار با اهدای تبلت به دانش آموزان البرزی

کرج - ایرنا - یکی از دغدغه های معلمان البرز، عدم دسترسی فرزندان دانش آموز خانواده های کم توان مالی به آموزش در شبکه آموزشی شاد است که به همین دلیل موج مهر ماندگار برای تهیه و اهدای تبلت و دیگر اقلام هوشمند آموزشی به این گروه از دانش آموزان با کمک فرهنگیان و خیرین در این استان به راه افتاده است.

ویروس کرونا مانند تغییراتی که درسایر بخش‌های جوامع انسانی ایجاد کرد، زمینه‌ساز شناخت نیازمندی‌های پنهان درحوزه آموزشی شد اما در این بین بیشترین رسالت و البته سختی کاربه خصوص با وجود دانش آموزان بی بضاعت در مدارس که امکان وصل شدن به کلاس مجازی را نداشتند، متوجه معلمان شد.

معلمان در دوره شیوع ویروس کرونا با وجود تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، عاشقانه و متعهدانه آموزش را به خانه‌ها بردند تا دانش‌آموزان با مصون ماندن از کرونا ، شوق یادگیری و ارتباط با همکلاسی ها را فراموش نکنند.

معلمان مدرسه مجازی را زمانی مدیریت کردند که درکنارپیاده سازی جریان آموزشی با همه مشکلات خاص آن باید غصه دانش آموزان بی بضاعت  غایب را در کلاس درس خود تحمل می کنند که دراین میان نگاه ها به دست های مهربان خیرین معطوف شد. 

شیوع بیماری کرونا منجربه تعطیلی مدارس و تداوم جریان آموزش درفضای مجازی شد که دراین مدت دانش آموزان بسیاری در کشور از جمله دراستان البرز به علت نداشتن تجهیزات آموزشی هوشمند نتوانستند به شبکه شاد بپیوندند.

عده ای از فرهنگیان البرز درحرکتی همدلانه و خداپسندانه با عنوان « مهر ماندگار» به اهدا بخشی از حقوق خود برای تامین هزینه خرید تبلت یا گوشی هوشمند برای حضوردانش آموزان بی بضاعت در کلاس های درس درشبکه آموزشی شاد به صورت فردی و گروهی اقدام کردند.

ترویج روحیه همدلی

روانشناس البرزی گفت: همدلی یک عمل لازم حمایتی برای  جامعه محسوب می‌شود و به افراد محروم  کمک می‌کند تا مراحل بحرانی زندگی را به‌خوبی پشت سر بگذارند که فرهنگیان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بارها  روحیه گذشت و حمایت از دانش آموزان محروم  را به نمایش گذاشته تا شاگردان در خانه دوم خود به معنای همدلی پی ببرند.

مصطفی سوری اظهارداشت: معلمان و والدین مهمترین نقش را  در انتقال روحیه همدلی به دانش آموزان دارند و این امر موجب می شود تا این صفت تاثیرگذار در جامعه گسترش یابد.

وی بیان داشت: محیط خانوادگی و فرهنگی که فرد در آن رشد کرده و پرورش یافته است می‌تواند در میزان  تقویت روحیه همدلی در فرد مؤثر واقع شود.

سوری با بیان اینکه معلمان دارای نقش ارزنده ای هستند، اضافه کرد:  این قشر  نوجوانان و جوانان را  آموزش می‌دهند تا آینده کشور تضمین شود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان درکلاس درس تحت تاثیرعشق و محبت، مَنش، کاردانی و تعهد اخلاقی معلمان خود قرار می گیرند و از رفتار، پوشش، آداب معاشرت و سبک محاوره‌ای معلمانشان پیروی می کنند که این بار نیز با این اقدام خداپسندانه برای حمایت از دانش آموزان نیازمند جلوه ای از مهروهمدلی را به نمایش می گذارند.

این روانشناس ادامه داد: اهمیت معلمان درمقامِ معماران نسل آینده‌ی ما، ایجاب می‌کند تا فضایی فراهم شود که خردمندترین و کاردان‌ترین افراد جامعه در این شغل شریف، احساس رضایت و خوش‌بینی داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسائلی چون حفاظت از محیط زیست، مهرورزی و کمک به همنوعان ‌، آگاهی از مسائل دینی و اعتقادی، آشناییِ مردم با حقوق شهروندی و قانون‌مداری، مواردی هستند که فرهنگیان امروزنقش بسیار مهمی درآموزش و آشناییِ جامعه با آن‌ها دارند.

حضورجهادی

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در این زمینه اظهارداشت: بیش از ۲ ماه از سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می گذرد که دراین مدت بسیاری از فرهنگیان البرز پس از شناسایی دانش آموزان بی بضاعت درمدارس به میدان آمدند تا با مشارکت سایر خیرین گامی دیگر در شاد کردن دانش آموزانی که درکلاس های حضوری غایب هستند، کاری ماندگار با یکی کردن دل های مهربان و دغددغه مند در تداوم جریان آموزش دراین وضعیت سخت کرونایی انجام دهند.

مراد مالمیر خاطرنشان کرد: فرهنگیان البرز در روزهای نخست آغاز سال تحصیلی امیدواربودند که مشکل دانش آموزان بی بضاعت با مداخله خیرین، موسسات مالی، بانک ها و نهادهای حمایتی هرچه زودتر به سرانجام برسد ولی کمک ها در حد انتظار و پیش بینی نبوده و همچنان دانش آموزان نیازمندی وجود دارند که به کلاس درس معلمان وصل نشده اند.

وی بیان داشت : دراین مدت تنها نهادهای حمایتی درحد توانشان به تعهداتشان در راستای برخوردار کردن دانش آموزان از تجهیزات آموزشی هوشمند،عمل کرده اند.

وی تصریح کرد: جمعی از فرهنگیان البرزی با احساس مسوولیت اجتماعی برای دانش آموزان محروم از آموزش های مجازی گوشی هوشمند یا تبلت تهیه کردند که این اقدام همدلانه آنان قابل تحسین است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج اضافه کرد: امسال با توجه به محوریت یافتن آموزش های مجازی و عدم دسترسی برخی از دانش آموزان بی بضاعت استان به ملزومات این نوع از آموزش ، جمعی از معلمان در واحدهای آموزشی مختلف برای همدلی و رفع مشکل این دانش آموزان به صورت فردی و گروهی اقدام به تهیه گوشی هوشمند و تبلت کرده اند.

مالمیر ادامه داد: این حرکت خودجوش معلمان و کمک های مومنانه تا کنون توانسته است  حدود یک  هزار دانش آموز محروم  را خوشحال کند که با توجه به آمار بالای دانش آموزان نیازمند استان به ویژه درآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج انتظار تداوم این مشارکت و همدلی وجود دارد.

وی گفت: حرکت خودجوش، ارزشمند و جهادی فرهنگیان استان البرز برای جلوگیری از توقف جریان آموزش و تحصیل دانش آموزان استان از زمان شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی مدارس شد، قابل تقدیراست که این روزها نیز شاهد تهیه گوشی های هوشمند و تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت از سوی این عزیزان هستیم.

وی عنوان کرد: در آموزش و پرورش استان البرز نیز اقدامات خوبی صورت گرفته یا در دست اجرا است تا فرایند دسترسی همه دانش آموزان استان به ابزارهای آموزش مجازی تسهیل گردد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه  چهار کرج تاکید کرد: در زمان حاضر عده ای از خیرین نیک اندیش استان نیز دغدغه دانش آموزانی را دارند که گوشی هوشمند و تبلت دراختیار ندارند زیرا در این روزها تهیه گوشی و تبلت به دلیل گرانی و تورم کار ساده ای برای خانواده ها نیست.

تهیه سه هزار تبلت در البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت که سه هزار تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت در این استان با همکاری دستگاه ها و خیرین استان درحال آماده سازی است.

سالار قاسمی اظهارداشت: این حرکت در قالب رزمایش مواسات ، همدلی و کمک مومنانه این تعداد تبلت برای دانش آموزانی که دسترسی به شبکه آموزشی شاد ندارند، تهیه می شود.

وی بیان داشت: این اقدام خداپسندانه با مشارکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی، اصناف و ستاد اجرایی حضرت امام و خیرین درحال انجام است.

وی اضافه کرد: برای ۲۵ هزار دانش آموز نیازمند این استان نیاز به تداوم انفاق، همدلی، احسان و نیکوکاری دراین شرایط خاص آموزشی و کرونایی داریم.

قاسمی ادامه داد: امسال همزمان با سراسر کشور پویش عاطفه ها برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی به منظور توزیع  نوشت افزار در میان دانش آموزان نیازمند البرز اجرایی شد تا شرایط مناسب برای ۶ هزاردانش آموزی که دسترسی به شبکه آموزشی شاد ندارند، فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: در قالب رزمایش کمک های مومنانه بسته حمایتی همانند کیف، دفتر، مداد، تبلت و سایرنوشت افزارهای مورد نیاز دانش آموزان که از طریق کمک های نقدی و غیر نقدی که درجریان برگزاری پویش عاطفه ها جمع آوری شده است دربین دانش آموزان نیازمند این استان توزیع می شود.

قاسمی یادآورشد: مرکز نیکوکاری فرهنگیان البرز نیز به منظور کمک به دانش آموزان بی بضاعات راه اندازی شده است.

وی گفت: اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش زمینه پاسخگویی به تعدادی از دانش آموزان نیازمند به خصوص دربخش دسترسی به شبکه آموزشی شاد دراستان را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: تهیه سه  هزار تبلت برای دانش آموزان محروم البرزی در راستای برگزاری کمک های مومنانه، فراهم کردن بستر تهیه تبلت دانش آموزی برای خانواده های البرزی با همکاری شرکت صنایع آموزشی و بانک مهر اقتصاد با اعطای تسهیلات ویژه و همچنین اهدا ۱۵۵ تبلت دانش آموزی از سوی مرکز نیکوکاری تعاونگران البرز ازجمله این اقدامات بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: برای پیوستن دانش آموزان بی بضاعت به کلاس درس معلمان در شبکه آموزشی شاد نیاز به حمایت مالی داریم.

حدود ۲۵ هزار دانش آموز نیازمند در البرز شناسایی شده است.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha