به گزارش ایرنا احمد اسکندری نسب شامگاه یکشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها با بیان اینکه مداخله بهنگام یکی از مهمترین راه های پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان و کاهش آمار بازمانده از تحصیل است، اظهار داشت: در برنامه سنجش، دانش آموزانی که با دیگران متفاوت هستند شناسایی می شوند که می توان همراه با خانواده ها، خدمات مشاورهای مناسب در زمینه وضعیت آن ها ارائه کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، تصریح کرد: بعد از سنجش ممکن است به خانواده ای گفته شود، بهره هوشی کودک شما در شرایطی است که باید در مدرسه استثنایی تحصیل کند که قطعا پذیرش آن برای خانواده دشوار است، به همین دلیل مشاورانی در پایگاه های سنجش حضور دارند تا به والدین بگویند توان فرزند آن ها در چه حد بوده و اگر کنار دانشآموزان عادی قرار بگیرد دچار مشکل شده و یادگیری اش افت می کند.
اسکندری نسب به کارکردهای مدرسه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن دانش آموزان از مدرسه موجب آسیب هایی می شود.
وی گفت: هیچ آموزشی چه در بستر اینترنت و چه در تلویزیون یا درس نامه نمی تواند جای مدرسه را بگیرد، چون در مدرسه صرفا یادگیری ملاک نیست بلکه دانش آموزان با مهارت های زندگی از جمله تعاملات اجتماعی آشنا می شوند.
وی با تاکید بر این که برای اجرایی کردن لایه عملیاتی سند تحول بنیادین در سال جاری ۲۵ بسته تحولی در وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و در حال اجراست، اظهار داشت: سه بسته تحولی از این تعداد متعلق به آموزش و پرورش استثنایی است که نگاه به این بسته های تحولی باید نگاهی ویژه باشد.
نظر شما