بارش‌ باران تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد در استان تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه می یابد و بارش خوبی نیز برای استان پیش‌بینی می‌شود.

مهدی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی نقشه های هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه جنوبی استان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود که به تدریج مرکز استان را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تکاب با سه میلیمتر، پرباران ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود، بیان کرد: تا روز چهارشنبه بارش ها تداوم داشته و اثر مخاطره احتمال آب گرفتگی معابر، لغزندگی و کاهش دید در جاده های مواصلاتی وجود دارد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: توصیه می‌شود آمادگی لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و احتیاط در تردد جاده ای و صعود نکردن به ارتفاعات رعایت شود و جوامع محلی نیز از تردد در دامنه کوه و دشت ها بپرهیزند.

وی با بیان اینکه تغییرات دمایی خاصی برای روزهای آینده وجود ندارد، گفت: شهروندان مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته دمایی بین ۲ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر را تجربه کردند.

وی افزود: در این مدت، چالدران با سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و پلدشت با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی بوده و سالانه به طور میانگین ۴۰۰ میلیمتر بارندگی دارد و این بارشها از شهریور ماه شروع تا اواخر بهار ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha