قم میزبان بیش از ۱۳۰ هزار تبعه افغانستانی است

قم - ایرنا - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم اعلام کرد که این استان با افتخار میزبان بیش از ۱۳۰ هزار تبعه افغانستانی است،

عباس شیرمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  گفت: برای بهره گیری اتباع افغانستانی از خدمات مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی هیچ محدودیتی قائل نیستیم چرا که ملت افغانستان را برادران خود می دانیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم تاکید کرد: قم میزبان جمع زیادی از مردم عزیز افغانستانی است.

شیرمحمدی ادامه داد: علاوه بر امکان تحصیل کودکان و نوجوانان افغانی در مدارس استان، بخش زیادی از اتباع افغانستان ساکن قم از خدمات متنوع آموزشی و بهداشتی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون بخش زیادی از اتباع افغانستانی ساکن قم از خدمات تحصیل رایگان استفاده می کنند و تعداد قابل توجهی به صورت رایگان و از طریق کمک های سازمان ملل بیمه شده اند ضمن اینکه تحصیل آنها در بهترین دانشگاه های کشورمان نیز بدون هیچ گونه محدودیتی در حال انجام است.

هم اکنون۲۱۰ هزار تبعه از ۹۰ کشور مختلف در قم ساکن هستند که عمده خارجی های مستقر در قم را اتباع کشور افغانستان تشکیل می دهند. قم چهارمین استان کشور در موضوع اتباع خارجی است ولی با توجه به تک شهرستان بودن، پس از تهران دومین استان دارای بیشترین اتباع کشور به شمار می آید./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha