۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84103903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نسخه نویسی ۸۵ درصد مطب های طرف قرارداد الکترونیکی شد

رشت - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: بر اساس آخرین آمارها تاکنون ۸۵ درصد از مطب های طرف قرارداد با بیمه سلامت استان در اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک فعال شدند.

دکتر جمشید محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک در بیش از ۷۵۰ مطب طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این ۴۹۲ مرکز درمانی شامل داروخانه ها، مراکز تصویربرداری،  آزمایشگاه ها و غیره به صورت الکترونیک به بیمه شدگان سلامت خدمات لازم و مورد نیاز را ارایه می دهند.

وی در تشریح اجرای نسخه نویسی الکترونیک اظهار داشت: در نسخه نویسی الکترونیک بیمار با مراجعه به پزشک نیازی به دفترچه ندارد و فقط با ارایه کد ملی خود هویت و پوشش بیمه‌ ای او تایید شده و همپوشانی بیمه‌ای بیمار کنترل می شود و با تایید این موارد شناسه رهگیری تولید و جایگزین دفترچه شود.

محمدی با بیان اینکه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از طرح های مهم بیمه سلامت است، خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش مراجعات مردمی اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک با حذف دفترچه‌های کاغذی در این ارتباط نقش مهمی داشته که اقداماتی خوبی در استان گیلان انجام شده است.

بر اساس آخرین آمار افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha