آغاز عملیات اجرایی نخستین کارخانه فرآوری قهوه کشور در نوشهر

نوشهر - ایرنا - عملیات اجرایی نخستین کارخانه فرآوری و بسته بندی قهوه در کشور با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی در محوطه بندر نوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران روز دوشنبه درحاشیه آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: این کارخانه در ۲ فاز ساخته می شود که فاز نخست آن شامل ۱۲ خط تولید و بسته بندی انواع قهوه فوری و ترکیبی است برای راه اندازی ان ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

محمد تقی انزان‌پور با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه یک سال زمان پیش بینی شد افزود: فاز دیگر این کارخانه با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در سال دوم آغاز عملیات اجرایی تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: ایجاد خط مونتاژ دستگاه قهوه جوش برقی و انواع قهوه های نوشیدنی سرد از دیگر برنامه های سرمایه گذاران کارخانه در فاز دوم است که با تکمیل این ۲ فاز کارخانه برای ۱۹ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران یکی از مهمترین کارکردهای منطقه ویژه اقتصادی را موضوع فرآوری کالا و افزایش ارزش افزوده برشمرد و گفت: با توجه به موقعیت خوب بندر نوشهر محصولات تولیدی این کارخانه که با برترین دانش فنی روز دنیا تولید خواهد شد که علاوه بر مصرف داخلی قابلیت صادرات به کشورهای "سی ای اس" را خواهد داشت.

این کارخانه دارای یک سوله با وسعت یک هزار مترمربع در ۲ طبقه و همچنین ساختمانی مجزا برای آزمایشگاه و واحد تحقیق و توسعه خواهد بود.

قهوه به عنوان پرمصرف ترین نوشیدنی دنیا و با یک و نیم میلیارد دلار گردش مالی چشم انداز خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود. 

از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ تاکنون بنا به گزارش های رسمی حدود ۲۰۶ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های زیرساختی و توسعه ای از محل اعتبارات دولتی هزینه شد.

بندر نوشهر به مساحت حدود ۴۰ هکتار درحال حاضر دارای ۹ پست اسکله تجاری و خدماتی بوده است و یکی از نزدیک ترین بنادر به مرکز کشور تهران است و ظرفیت اسمی بندر نوشهر مبادله چهار میلیون تن کالا در سال می باشد.

استان مازندران به دلیل دارا بودن سه بندر مهمترین استان کشور محسوب می شود که نقش اساسی در زمینه صادرات و واردات دارد و بندر نوشهر نیز به عنوان یکی از قدیمی ترین بنادر مازندران از دیرباز سهم ویژه و استراتژیکی در زمینه درآمدزایی، فرصت های شغلی و سرمایه گذاری داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha