۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 84104962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های سال آبی جاری در مهاباد به ۳۰ میلی‌متر رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ثبت ۱۴ میلی‌متر بارندگی شبانه‌روز گذشته در این شهرستان مجموع بارندگی‌های سال آبی جاری مهاباد به ۳۰ میلی‌متر رسید.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود یک سامانه بارشی به منطقه، بارش باران در شبانه‌روز گذشته در مناطق جنوبی استان تداوم داشت و در این مدت بارش‌ها در سردشت ۲۴ میلی‌متر، بوکان ۲۱ میلی‌متر، میاندوآب ۱۸ میلی‌متر و شاهین‌دژ و نقده نیز ۱۲ میلی‌متر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا روز چهارشنبه به فعالیت خود در آذربایجان‌غربی ادامه می‌دهد اضافه کرد: بیشترین فعالیت این سامانه در مرکز و جنوب استان به صورت بارش متناوب باران تداوم دارد که بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با تداوم فعالیت این سامانه، دمای هوای در این منطقه نیز به طور میانگین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین و بوکان با حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهرهای استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

محمدپور افزود: در این مدت دمای هوای ارومیه بین هفت و ۱۴ و دمای هوای مهاباد بین هشت و ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

وی با اشاره به میانگین بارش‌های مهاباد در سال آبی گذشته گفت: در این مدت ۴۵۷.۹ میلی متر بارندگی در مهاباد گزارش شده بود که در مقایسه با ۶۵۵.۴ میلی‌متر سال قبل از آن، ۳۰ درصد کاهش و در مقایسه با ۴۱۲.۶ میلی‌متر میانگین بارندگی بلندمدت ۱۱ درصد افزایش داشت.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha