۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 84105492
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تقاضای سکونت در شهر امیرکبیر برای قمی‌ها قابل تغییر است

قم- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: شهروندان این استان که در طرح اقدام ملی مسکن شهر امیر کبیر را برای سکونت انتخاب کرده‌اند، مجبور به سکونت در این شهر نیستند و می‌توانند در ثبت‌نام جدید، قم را به‌عنوان شهر محل سکونت انتخاب نمایند.

"مهدی رحیمی راد" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم سال گذشته در ۲ فاز انجام شد که در فاز اول تعداد چهار هزار و ۴۰۰ نفر در استان قم و در فاز دوم بالغ بر ۱۱ هزار نفر در شهر جدید امیرکبیر ثبت‌نام کردند.

وی اضافه کرد: شهر جدید امیرکبیر که به‌عنوان نخستین شهر جدید ویلایی در کشور شناخته شده‌ است در کیلومتر ۷۰ محور بزرگراهی قم - اراک قرار دارد که واحدها به‌صورت ویلایی یک طبقه با متراژ ۳۰۰ متر زمین و ۱۰۰ متر بنا احداث خواهد شد.

وی گفت: شهروندان استان قم که در طرح اقدام ملی مسکن برای سکونت در شهر جدید امیرکبیر ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند در ثبت‌نام جدید که در آینده اعلام خواهد شد، سکونت در قم را انتخاب کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در همین راستا زمین مورد نیاز برای ساخت آن دسته از افرادی که مایل به سکونت در قم هستند، تامین خواهد شد که البته تامین، آماده‌سازی و احداث مسکن، زمان‌بر خواهد بود.

وی در عین حال تصریح کرد: تامین زمین در قم منوط به تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است تا زمین مورد نیاز به شهر قم الحاق و آماده‌سازی و پس از صدور پروانه اقدام به ساخت شود.

به گفته وی، تامین مسکن برای افرادی که مایل به سکونت در شهر جدید امیرکبیر هستند نیز طبق برنامه قبلی پیش خواهد رفت.

مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی قم ادامه داد: ثبت‌نام کنندگان در شهر امیرکبیر باید زمانی که ثبت‌نام جدید آغاز شد، از ثبت‌نام قبلی انصراف دهند تا بتوانند در ثبت‌نام جدید که بر اساس قرعه‌کشی و اولویت‌بندی وزارت راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت، شهر قم را برای سکونت انتخاب نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم روز گذشته در جلسه شورای تامین مسکن اعلام کرد: مجموعه استان قم بی‌اطلاعی و مخالفت خود را با اسکان شهروندان قمی در شهر جدید امیرکبیر که در ۸۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده و به دنبال الحاق زمین و ساخت مسکن در شهر قم برای متقاضیان هستیم./

محسن بهشتی با بیان این‌که آن ثبت‌نام بدون هماهنگی استان انجام شده است، افزود: بسیاری از مردم بدون اطلاع از این موضوع که شهر امیرکبیر خارج از محدوده قم و جز استان مرکزی است اقدام به ثبت‌نام کرده بودند.

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل نامه‌ای با امضای استاندار تنظیم و برای وزیر راه و شهرسازی ارسال و از وزارت راه و شهرسازی درخواست شد تا معادل ثبت‌نامی که در شهر امیرکبیر انجام شده و همچنین تقاضاهایی که در قم داریم مجوز الحاق زمین به محدوده شهر داده شود.

وی همچنین با تاکید بر این‌که ما درخواست‌هایی که در شهر امیرکبیر شده را قبول نداریم و این موضوع با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه شده است، افزود: پس از انجام جانمایی و مشخص شدن زمین برای الحاق، این موضوع باید در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب برسد و سپس به شورای عالی شهرسازی پیشنهاد شود.

بهشتی بیان کرد: هیچ مشکلی برای واگذاری زمین در قم وجود ندارد و قطعا این ظرفیت را ایجاد می‌کنیم که تمام تقاضاها در داخل محدوده استان به‌ویژه شهر قم تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز در ادامه جلسه گفت: از تعداد کل ثبت‌نام‌شدگان طرح اقدام ملی مرحله اول (۴۴۰۰ نفر)، حدود ۳۱۰۰ نفر تاکنون حائز شرایط شناخته شده‌اند و بررسی و پالایش دیگر متقاضیان همچنان ادامه دارد.

حسن صبوری با اشاره به کمبود زمین در شهر قم برای ساخت و تولید مسکن، افزود: در جلسه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با الحاق اراضی ۶۳ هکتاری بلوار آیت‌الله بروجردی موافقت شد و امیدواریم برای تقاضای مسکن شهروندان، از ظرفیت‌های دیگر اراضی شهر قم برای عرضه مسکن مناسب استفاده نماییم.

وی در خصوص پیشرفت پروژه‌های طرح مسکن اقدام ملی، اضافه کرد: استان قم جزو سه استان برتر در این طرح است و به لحاظ پیشرفت عملیات عمرانی و انجام امور متقاضیان عملکرد خوبی داشته‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha