استاد دانشگاه: اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا ضرری برای آنها ندارد

مشهد- ایرنا- مسوول بیماری کووید ۱۹ گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان از این بیماری هیچ ضرری برای آنان ندارد و فرد اهداکننده از این بابت ایمن است.

دکتر مهناز مزدوریان روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: پادتن ضد ویروسی که در پلاسمای خون بهبودیافتگان موجود است، می‌تواند در نجات جان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مفید و موثر واقع گردد.
وی ادامه داد: در حال حاضر استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان کرونا یکی از روش‌های استفاده شده برای درمان بیماران کرونایی بستری با درگیری متوسط و شدید در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد است.

مسوول بیماری کووید ۱۹ گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از بهبود یافتگانی که ۲۸ روز از زمان بهبودی کامل آن‌ها گذشته، می‌خواهیم به شکرانه بازیابی سلامتی خود  و برای کمک به افراد مبتلا و بستری در بیمارستان‌ها، به مراکز انتقال خون مراجعه و پلاسما اهدا کنند.
وی افزود: تاکنون ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مشهد پلاسما درمانی شدند که این اقدام همراه با سایر داروهای ضدویروسی و التهابی کمک‌کننده در مسیر بهبود بیماران بوده است.

دکتر مزدوریان ادامه داد: پلاسما درمانی در درمان بیماران کرونایی نتایج مطلوبی داشته است اما به دلیل اینکه همزمان با سایر درمان‌ها صورت می‌گیرد تأثیر آن به تنهایی قابل تفکیک نیست.
"پلاسمادرمانی" به عنوان یکی از روشهای پیشنهادی و بکارگرفته شده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا هم‌اینک با کمک سازمان انتقال خون در استانهای مختلف کشور در حال انجام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۷۰۳ هزار و ۲۸۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۳۰ هزار و ۶۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha