۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84106722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه وقف مشارکتی در گیلان به ثبت رسید

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵
کد خبر: 84106722
سه وقف مشارکتی در گیلان به ثبت رسید

رشت - ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: سه وقف مشارکتی در این استان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ثبت سومین وقف مشارکتی استان گیلان طی روزهای اخیر اظهار داشت : این وقف در دهستان دهسر شهرستان آستانه اشرفیه به ثبت رسیده است.

وی افزود: محمد علی رجب خواه اصیل با حضور در اداره اوقاف و دفترخانه اسناد رسمی به نمایندگی از طرف خیرین، هیئت امنا و اهالی دهستان دهسر قطعه زمینی به مساحت ۳۴۴ مترمربع را وقف مسجد صاحب الزمان( عج) دهستان دهسر کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه وقف یاد شده نخستین وقف مشارکتی استان در سال جاری است، خاطر نشان کرد: این وقف به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده که برای ساخت پارکینگ، انباری و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: تولیت این وقف بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه قرار داده شده است که در صورت درآمدزا شدن این موقوفه، عواید حاصل از آن صرف تعمیرات مسجد صاحب الزمان "عج" دهستان دهسر این شهرستان می شود.

علیزاده با بیان اینکه اولین و دومین وقف مشارکتی در شهرستان های تالش و لنگرود به ثبت رسیده، خاطر نشان کرد: یک واحد نانوایی در شهرستان تالش و یک قطعه زمین زراعی برای عزاداری در لنگرود به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ترویج وقف های مشارکتی را رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان و تصریح کرد : هدف از وقف مشارکتی توسعه و ترویج فرهنگ وقف است در این نوع وقف هر شخص با توجه به میزان مشارکت مالی در وقف سهیم می شود.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه، چهار هزار و ۷۲۳ موقوفه و بیش از ۲۰ هزار رقبه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha