۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84107022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ورود به آرامستان‌های خراسان جنوبی ممنوع است

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبر: 84107022
ورود به آرامستان‌های خراسان جنوبی ممنوع است

بیرجند - ایرنا - براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ورود به آرامستان‌های خراسان جنوبی در پایان هفته جاری ممنوع است.

به گزارش ایرنا با توجه به ازدحام بیش از حد جمعیت در آرامستان‌ها و تاثیر نامطلوب این تمرکزهای گروهی بر شیوع بیماری با مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ آبان ماه) ورود افراد به آرامستان‌های استان ممنوع است.

استاندار خراسان جنوبی در نشست روز گذشته ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: این تصمیم به جهت کنترل جمعیت در آرامستان‌ها و کاهش آمار مبتلایان اخذ شده است.

حمید ملانوری افزود: هر تصمیمی که در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از جمله اجرای محدودیت‌ها گرفته می‌شود برای حفظ سلامت مردم است و انتظار داریم در زمینه اجرای دقیق مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی همراهی لازم صورت گیرد تا بتوانیم با کمک مردم بیماری را در استان کنترل کنیم.

وی روز یکشنبه ۱۸ آبان هم در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: از همین امروز، فرمانداران مکلفند تمامی شهرداران و دهیاران را بسیج کرده و راه‌های ورودی آرامستان‌ها را مسدود کنند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: براساس مصوبه امروز ستاد کرونا، مراسم تشییع جنازه باید با حضور حداقلی در حد هفت تا هشت نفر برگزار شود و افراد بلافاصله بعد از انجام مراسم تدفین از محیط خارج شوند.

روند ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن در خراسان جنوبی که بار دیگر از مهر ماه امسال صعودی شد، همچنان افزایشی بوده و این استان در وضعیت قرمز است.

محدودیت‌های جدید از روز سه‌شنبه ۲۰ آبان ماه در استان خراسان جنوبی اجرا شد و تمامی واحدهای صنفی به جز گروه‌های شغلی یک در همه مراکز شهرستان‌های استان از ساعت ۱۸ به بعد اجازه فعالیت ندارند.

این مصوبه به مدت یک ماه تا ۲۰ آذر لازم الاجر بوده و محدودیت‌های قبلی برای مناطق قرمز و بحرانی نیز به قوت خود باقی است.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی که روز پنجشنبه ۱۵ آبان ماه منتشر شد، ۶ شهرستان این استان در شرایط بحرانی (مشکی) قرار دارند، چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند و یک شهرستان هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha