هوای کلانشهر اصفهان پس از ۱۴ روز سالم شد

۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷
کد خبر: 84107876
 هوای کلانشهر اصفهان پس از ۱۴ روز سالم شد

اصفهان- ایرنا- وضعیت آلودگی کلانشهر اصفهان در روز پنجشنبه بر اساس میانگین شاخص کیفیت هوا با ثبت عدد ۹۸ بر مدار زرد قرار گرفت که پس از استمرار ۱۴ روز در وضعیت قرمز و نارنجی امروز سالم شد.

براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست  اصفهان، میانگین کیفی هوا در ایستگاه‌های خیابان پروین ۱۱۲و در میدان احمدآباد با ۱۴۴ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در خیابانهای استانداری و دانشگاه با شاخص ۸۶، خیابان رودکی با شاخص ۷۴در بزرگراه خرازی با شاخص ۸۴ در وضعیت سالم قرار دارد.

بر اساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان با ثبت عدد ۹۸ بر مدار زرد است و به این ترتیب اصفهان امروز پس از ۲ هفته هوایی سالم دارد.

همچنین براساس اعلام این مرکز، میانگین کیفی هوا در شهرستان‌های شاهین شهر با شاخص ۷۹، خمینی‌شهر با شاخص ۸۱ و نجف آباد با شاخص ۸۵ در وضعیت زرد قرار دارند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.در جدول زیر رنگ های قراردادی برای هر گروه  وضعیت هوا نشان داده شده است. 

جدول شاخص کیفی هوا

  Air Quality Index

   (A Q I)   

           وضعیت               

 Pollution

Standard

Index

 (P S I)
 

۵۰ -  ۰

پاک 

۵۰ - ۰
۱۰۰ - ۵۱

سالم 

۱۰۰ - ۵۱ 
۱۵۰ - ۱۰۱

ناسالم برای گروههای حساس 

 ۲۰۰ - ۱۰۱
 ۲۰۰ - ۱۵۱

ناسالم برای عموم 

 ۲۰۱-۳۰۰ بسیار ناسالم

 ۲۰۱-۳۰۰

  بالاتر از۳۰۰

خطرناک 

 بالاتر از۳۰۰ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha