۲ هزار روز اول زندگی در تهران باید ورزشی شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه وزن فرزندانمان در دهه‌های آینده را تهدیدی جدی خواند و گفت: اجرای طرح اقدام مشترک برای ورزشی شدن ۲ هزار روز اول زندگی یعنی از نوزادی تا کودکی ضروری است.

به گزارش ایرنا روز جمعه سازمان ورزش شهرداری تهران «امیر محسنی» در همایش بین‌المللی علوم ورزشی که به صورت مجازی و با شعار «توسعه فناوری ورزشی برای زندگی فعال» برگزار شد، افزود: این طرح می‌تواند بر افزایش فعالیت‌های بدنی و کاهش آثار مخرب چاقی در آنها اثرگذار باشد.

وی اظهار داشت: در این طرح اهدافی چون پیشگیری و درمان معضل چاقی، فرهنگ‌سازی زندگی فعال و ارتقای نگرش کودکان به فعالیت‌های ورزشی، توسعه فضا و محیط‌های شهری متناسب با بازی کودکان، آموزش مهارت‌های پایه و بنیادی به کودکان را دنبال می‌کنیم.

محسنی افزود: سازمان ورزش شهرداری تهران در اجرای وظایف ذاتی خود در توسعه بسترهای ورزش همگانی با دارا بودن ۴۸۰ زمین چمن مصنوعی و بیش از ۲۰۰ مجموعه ورزشی چندمنظوره تلاش دارد با اجرای این طرح و با مشارکت دستگاه‌هایی چون وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و ورزش‌وجوانان، گامی موثر در ارتقای سلامت شهروندان بردارد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران خاطر نشان کرد: ایجاد فضاهایی برای انجام فعالیت‌های بدنی کودکان در مناطق مختلف پایتخت با مساحت ۳۰۰ تا یکهزار مترمربع و ارتفاع چهار تا ۵ متر در این طرح پیش‌بینی شده است که در آن فعالیت‌های ورزشی و تفریحی برای کودکان در هفت تا ۱۰ ایستگاه قابل اجرا خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلات بهداشتی - تغذیه‌ای کودکان و نوجوانان است که تاثیر معناداری روی سلامت روحی و جسمی آنان دارد، اظهارداشت: یکی از تهدیدهای چاقی برای کودکان و نوجوانان زمانی بروز می‌کند که آنان به سن بزرگسالی می‌رسند و در این زمان با بیماری‌های مزمن و مشکللات عدیده در فعالیت‌های اجتماعی مواجه می‌شوند.

تحقیقات نشان داده است ۱۴ درصد از کودکان با چاقی و اضافه وزن وارد مدرسه می‌شوند و افزایش کم‌تحرکی به دلایل مختلف، گروه‌هایی از آنان را در سنین ۱۸ تا ۲۰ سالگی و در دورانی چون سربازی با مشکل مواجه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha