۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84109097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در هفته‌ای که گذشت

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۸:۱۰
کد خبر: 84109097
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - سفر معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و شکسته شدن رکورد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در زنجان از مهمترین عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: حق بخش کشاورزی این استان از میزان برداشت از آبهای سطحی باید ادا شود و تحقق این امر نیازمند دفاع متقن، با پشتوانه و علمی از آن است.

فتح الله حقیقی  در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان با تاکید بر لزوم هدفگذاری صحیح در این حوزه افزود: تعیین میزان ۱۳۲ میلیون مترمکعب صرفه جویی بخش کشاورزی در آبهای سطحی برای استان منطقی نیست و باید در این خصوص بسته های دفاعی محکمی تهیه و از حق طبیعی زنجان با ادله دفاع کرد.

**  استاندار زنجان گفت: برای اصحاب رسانه‌ و خبرنگاران واجد شرایط مسکن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام اولیه را انجام دهد و راه و شهرسازی استان این مهم را بررسی کند تا برای این قشر در حوزه مسکن اقداماتی انجام شود.

** معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آیین نامه اعمال حکم شهید برای شهدای مدافعان سلامت در شورای عالی امنیت ملی تصویب شد.

سعید اوحدی در جمع خبرنگاران زنجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده اند که شهدای مدافع سلامت باید در حکم شهید تلقی بشوند، افزود: یک کمیته ملی برای اجرای آیین نامه با مسوولیت و ریاست وزیر بهداشت و درمان و با حضور سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با افزایش تعداد مراکز ۱۶ ساعته این استان تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کووید -۱۹ بر اساس تست آزمایشگاهی به ۲۵ هزارو ۶۴۵ نفر رسید که ۵۴۹ مورد آن طی ۲۴ ساعت گذشته (۲۳ آبان) گزارش شده است و این رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

** معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در شرایط کنونی فعالیت  آموزشی معلمان در فضای مجازی در کنار کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، کمتر نیست و در واقع می‌توان گفت جهاد آموزشی معلمان دیده نمی‌شود.

** سرپرست بیمه سلامت استان زنجان گفت: در زمان حاضر به طور میانگین برای بستری هر بیمار کرونایی چهار میلیون تومان هزینه می‌شود که این رقم در صورت بستری در بخش مراقبت های ویژه " آی سی یو " به ۳۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با متخلفان برگزار کننده تورهای گردشگری غیرمجاز برخورد جدی و قانونی می‌شود.

** مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: بیش از ۹۵ درصد کالاهای وارداتی به این استان، جزو مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی است.

میرهاشم سیداحمدی روز چهارشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان افزود: خاک روی، خمیر چوب، نخ پلی آمید، نخ پلی استر، ماشین آلان خط تولید، کاغذ سیگار، تنظیم کننده ولتاژ، الیاف سنتتیک و ورق فولای از عمده کالاهای وارداتی به استان است.  

** رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۶۹ نفر از محکومان محاکم در این استان به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام( ص) مشمول عفو رهبر معظم انقلاب شدند.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان زنجان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۱۸ هزار بیمار مشکوک کرونایی به مراکز ۱۶ ساعته استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۴۵ هزار نفراز سوی کارشناسان مراکز مورد پیگیری قرار گرفته و اغلب آنان بصورت سرپایی درمان شده‌اند.

**  سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اعلام خبر آسمانی شدن اولین شهیده مدافع سلامت این استان گفت: مرحومه" اکرم احدیان" بهیار بخش اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان و از مدافعان خط مقدم مبارزه با کرونا بعد از حدود یک ماه بستری در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان، روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت.

** مدیرکل تعاون، ‌کارورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ۱۱ هزارو ۹۳۵ نفر از کارگران فاقد مسکن در این استان شناسایی شدند.

محمد رضا یوسفی افزود: تعداد ۱۹۵ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۷۹۱ نفر از کارگران در استان که جز سه دهک پایین جامعه هستند نیز جزو افراد فاقد مسکن در آمار قرار گرفته‌اند.

** مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی این بنیاد باشد که بر این اساس تا پایان امسال بیش از پنج یک‌هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان از سوی این نهاد انقلابی مقاوم سازی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha