جریمه ۲۴ هزار میلیارد ریالی قاچاقچیان در سال جاری

تهران - ایرنا - سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده‌های قاچاق کالا و ارز گفت: متخلفان در سال جاری ۲۴ هزار میلیارد ریال جریمه شده‌اند و مقایسه این رقم با جریمه ۱۶ هزار میلیارد ریالی متخلفان در بازه زمانی مشابه سال ۹۸ بیانگر ۴۷ درصد افزایش محکومیت ریالی است.

محسن عسکری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: پرونده های وارده در بخش قاچاق کالا و ارز در هفت ماهه نخست سال جاری، ۴۲ هزار و ۴۰۷ مورد است که در مقایسه با تعداد ۴۷ هزار و ۷۸۸ پرونده تشکیل شده در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش پرونده های وارده در حوزه قاچاق کالا و ارز وجود دارد همچنین تعداد ۴۲ هزار و ۶۵۶ پرونده در سال جاری مختومه شده که این رقم در بازه زمانی مشابه سال قبل که ۴۶ هزار و ۷۶۴ فقره پرونده بوده، ۹ درصد پرونده‌های مختومه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع پرونده های وارده، حدود ۲۸ هزار فقره از این پرونده‌ها، قاچاق خروجی است که ۲۰ هزار فقره آن به قاچاق سوخت و فراورده‌های نفتی مربوط می‌شود. این کالاها از مرزهای جنوب شرقی، جنوب و کمی از غرب قاچاق می شود.

قاچاق دام از هورالعظیم و هورالهویزه
عسکری اظهار داشت: تعدادی از این پرونده‌ها هم مربوط به قاچاق دام است که البته تعداد کشفیات قاچاق دام در مقایسه با آنچه قاچاق می‌شود، بسیار کمتر است چون بسیاری از موارد، قاچاق دام از طریق مرزهای آبی اتفاق می‌افتد که نظارت آن در مقایسه با مرزهای زمینی کمتر است؛ ما براساس گزارش‌های دریافتی مطمئن هستیم که قاچاق دام از هورالعظیم و هورالهویزه اتفاق می‌افتد که امیدواریم ضابطان با برنامه‌ریزی بهتری جلوی خروجی آن را بگیرند.

وی اضافه کرد: بیشتر دام کشور به عراق قاچاق می‌شود و البته این دام‌ها از عراق به کشورهای خلیج فارس هم می‌رود اما در خصوص گازوئیل بیشتر به پاکستان و افغانستان و کمی هم ترکیه و عراق قاچاق می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha