۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84109622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۵ بال سهره طلایی در مهاباد به دامان طبیعت بازگشتند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۱۵۵ بال سهره طلایی توسط دوستداران محیط زیست در طبیعت این شهرستان رها سازی شدند.

فاروق سخنور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد سهره طلایی توسط ۲ نفر از دوستداران محیط زیست این شهرستان به نام های "علی خضری" و "یوسف هژیرنیا" از افراد سودجو خریداری شده بودند که در زیستگاه مناسب این شهرستان رهاسازی شدند.

وی با بیان اینکه سهره‌ها پس از اطمینان و هماهنگی با محیط زیست به دامان طبیعت بازگردانده شدند، افزود: هر یک از این سهره با مبالغ ۵۰۰ هزار ریال از شکارچیان سودجو خریداری شده که امروز طی مراسمی در جهت فرهنگ سازی دوباره به طبیعت بازگردانده شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: این پرنده خوش‌آواز در جنگل‌ها، دره‌های پوشیده از درخت، اطراف رودخانه‌ها، پارک‌ها، کشتزارها و در نواحی مستعد تا ارتفاع ۲ هزار متری زندگی می‌کند. 

سخنور از همه دوست داران محیط زیست خواست هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

سهره پرنده ای خوش آواز بوده و به همین علت افراد سودجو با استفاده از تورهای دامی این پرنده را زنده گیری کرده و به قیمتی مختلف در ازای هر قطعه به فروش می رسانند.

سهره از راسته گنجشک‌سانان است که حدود ۱۴ سانتی متر طول دارد؛ این پرنده‌ کوچک‌تر از گنجشک خانگی است که دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و به نسبت باریک، دمگاه سفید، صورت قرمز، پس سر سیاه رنگ، گونه‌های سفید، گردن قهوه‌ای یا خاکستری، بال‌های سیاه رنگ با نوار زرد مشخص در بال‌ ها و سینه‌ای به رنگ نخودی و پاهای تیره رنگ دارد.

سال گذشته نیز بیش از ۷۰۰ بال سهره طلایی توسط علاقمندان به محیط زیست مهابادی در اطراف این شهرستان رها سازی شدند.

مهاباد با داشتن تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی‌باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق همه‌ساله پذیرای پرندگان مختلف مهاجر است،  همین امر باعث شده تا همه ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha