۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۴۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84109715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد

مهاباد- ایرنا- کارشناس مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: بازرسان این مرکز ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

سیاوش مهرور روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسان این مرکز در قالب طرح بازرسی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی این شهرستان این مقدار مواد غذایی که بیشتر شامل مواد غذایی، تنقلات، شیرینی و دیگر خوراکی‌ها بود، را کشف و ضبط کردند.

وی اضافه کرد: تاریخ مصرف این مواد گذشته و غیرقابل مصرف بود که می‌توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه کند و به همین دلیل با دستور مراجع قضایی از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

کارشناس مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد بیان کرد: هم‌اکنون این مواد غذایی غیربهداشتی در انبار شبکه بهداشت و درمان ذخیره و با دستور دادستانی نسبت به امحای آن در مکان مناسب اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۸۶ واحد صنفی طی ۲ هفته گذشته در راستای اعمال محدودیت کرونا پلمب شده‌، اضافه کرد: سه واحد قلیان سرا که به صورت غیرمجاز و سرخود اقدام به بازگشایی و رفع پلمب واحدهای صنفی کرده بودند، ضمن تشکیل پرونده قضایی، دوباره پلمب شدند.

مهرور با اشاره به اعمال محدودیت های جدید مرتبط با کرونا هم گفت: واحدهای صنفی از ساعت ۱۸ به بعد اجازه فعالیت را نخواهند داشت و چنانچه واحدی بعد از مهلت تعیین شده اقدام به فعالیت کند، پلمب خواهد شد.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد یا سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ اعلام کنند تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان بررسی‌های لازم را انجام دهند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha