۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84112322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۰ میلیون ریال تجهیزات برای سینماهای خراسان شمالی خریداری شد

بجنورد- ایرنا- مدیر انجمن سینمایی جوانان خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال در۲ مرحله برای خرید تجهیزات فیلم‌برداری و صدابرداری سینماهای استان جذب شده است.

محمدرضا سپهرداد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله اول ۵۰۰ میلیون ریال و در مرحله بعد ۴۰۰ میلیون ریال به این امر اختصاص یافته بود که این میزان تسهیلات جذب شد اما،  سه میلیارد ریال دیگر برای به روز کردن تجهیزات سینمایی، انجمن سینمایی جوانان استان نیاز است.

سپهرداد افزود: سال گذشته نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اقدام به خرید دوربین حرفه ای فیلمبرداری برای دفتر انجمن سینمای جوانان استان کرده بود.

وی با بیان اینکه  فیلم سازی نیازمند ۲ نوع تجهیزات است گفت: نوع اول تجهیزات حرفه ای و سینمایی است که بخشی از آن تهیه شده و در نوع دوم تجهیزاتی است که باید در اختیار هنرجوها قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این انجمن سالانه حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر هنرجو  را در زمینه های تولید و فیلم سازی آموزش می دهد،  افزود: ساختار انجمن سینمای جوانان بر سه رکن آموزش، تولید و جشنواره بنا شده است و این ساختار به گونه ای است که هنرجویان آن بعد از مدتی به عنوان مربی و کادر فعال خود انجمن مشغول به فعالیت می شوند.

 شمار صندلی های سینمایی استان با رشد ۳۷۴ درصدی، از ۴۸۸ صندلی در سال ۹۲ به ۲ هزار و ۲۷۴ صندلی در وضعیت کنونی رسیده است.

در استان خراسان شمالی ۹ سالن سینمایی و ۱۲ سالن نمایشی دایر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha