احد قویدل روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: شرکتهای فعال در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان میتوانند با داشتن این گواهی نامه به راحتی با ارگانهای دولتی و شرکتهای صنعتی مستقر در استان و دیگر استانها قرارداد ببندند.
وی بیان داشت: این گواهی نامهها باتوجه به آیین نامه یادشده که توسط سازمان فناوری اطلاعات و مرکز مدیریت راهبردی افتا تدوین شده، درچهار حوزه خدمات مدیریتی، عملیاتی، فنی و آموزشی با گرایشهای مختلف صادرمیگردد.
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات هرمزگان اظهارداشت: شرکتهای متقاضی میتوانند با مراجعه به سامانه نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما) به آدرس nama.ito.gov.ir ضمن آگاهی بیشتر با روند دریافت پروانه فعالیت، دراین خصوص اقدام کنند.
قویدل مقوله امن سازی زیرساختهای حوزه فاوا در دستگاههای دولتی و شرکتهای صنعتی بزرگ در اولویت قراردارد، ادامه داد: امنیت یک ضرورت ویک مولفه مهم برای هرفعالیت است و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز از این موضوع مستثنی نیست.
وی یادآورشد: به همین سبب راهبردهایی در کشور برای این منظور مشخص شده که ساماندهی ارائه خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات از طریق صدور پروانه فعالیت با تدوین آیین نامه ساماندهی خدمات افتا یکی از آنهاست.
این مسوول گفت: باتوجه به تخصیص نیروهای شاغل درشرکتهای خصوصی حوزه افتای هرمزگان و همچنین نیاز سازمانها درخصوص خدمات حوزه افتا ارائه شده توسط شرکتهای دارای مجوز مرکز مدیریت راهبردی افتا، تاکنون این ظرفیت توسط نظام صنفی رایانهای استان به خوبی مدیریت نشده است.
قویدل ادامه داد: درحال حاضر نیاز سازمانهای هرمزگان توسط شرکتهای دارای مجوز در دیگر استانها از جمله تهران، یزد، فارس و کرمان مرتفع میشود.
وی اضافه کرد:باتوجه به شرایط فعلی انتظار داریم شرکتهای استانی در زمینه خدمات افتا فعالتر عمل کنند و بدیهی است که دستگاههای استانی شرکتهای دارای مجوز افتای بومی را ترجیح داده و آنها در اولویت قرار دارند.
نظر شما