مصوبه ستاد کرونا در ۸۰ درصد واحدهای صنفی تهران رعایت می‌شود

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: ۸۰ درصد از صاحبان واحدهای صنفی این استان به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی از ساعت ۱۸ تا صبح روز بعد از آن عمل می‌کنند.

حشمت‌الله عسگری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با دستور قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا قرار است ۲۰ درصد از واحدهای صنفی دیگر این استان نیز با دخالت عوامل انتظامی به این مصوبه عمل کنند.

وی یادآور شد: از هفته آینده یعنی از ابتدای آذرماه نیز پروتکل‌های سختگیرانه‌تری برای نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است.

عسگری با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها فعالیت برخی از اصناف غیررسمی در کوچه و پس‌کوچه‌هاست، ابراز امیدواری کرد با اعمال سختگیری‌ها و محدودیت‌های جدید از ابتدای آذر امسال، این مساله نیز برطرف شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در همین زمینه فعالیت همه نمایشگاه‌ها، حراجی‌ها و فروش‌های فوق‌العاده ممنوع اعلام شده و اتفاق فروشگاهی در مرکز تجاری غیر تهران نباید تکرار شود.

وی با بیان اینکه برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی به هیچ شخصی مجوز داده نمی‌شود، خاطر نشان کرد: بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا و لزوم حفظ فاصله اجتماعی، هر نوع فعالیت صنفی غیرمعمول که فاصله اجتماعی را به هم بریزد، ممنوع است.

به گزارش ایرنا از نیمه دوم آبان امسال بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا، فعالیت واحدهای صنفی تا ساعت ۱۸ مجاز است و پس از آن تخلف محسوب می‌شود.

همچنین در آخرین نشست ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های بیشتری از جمله محدودیت تردد شبانه در شهرهای با وضعیت قرمز اعلام شده است که از اول آذرماه در تهران هم به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha