۹۳.۹درصد واجدان شرایط در چهارمحال و بختیاری کارت هوشمند ملی گرفتند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۹۳.۹ درصد واجدان شرایط در این استان کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند و این استان موفق به کسب رتبه چهارم کشوری شده است.

عبدالرضا کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: ۷۵۳ هزار و ۴۷۸ نفر در استان بالای ۱۵ سال سن دارند که واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند.
وی افزود: از این تعداد تاکنون ۷۰۷ هزار و ۵۴۶ نفر برابر ۹۳.۹ درصد موفق به دریافت کارت هوشمند ملی خود شده‌اند.
کریمی تصریح کرد: ۴۵ هزار و ۲۷۹ نفر از واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان تاکنون برای پیش‌ثبت‌نام خود مراجعه نکرده‌اند.
وی یادآور شد: این افراد باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا از طریق سایت اینترنتی ثبت احوال، پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند و سپس در تاریخ مشخص شده برای احراز هویت، گرفتن اثر انگشت و تهیه عکس به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اینک کارت هوشمند ملی ۱۰ هزار و ۸۸۶ نفر دیگر از واجدان شرایط در این استان صادر شده و در ادارات ثبت احوال مستقر در نقاط مختلف استان موجود است.
وی گفت: علاوه بر ارسال پیامک برای این افراد به‌ منظور دریافت کارت هوشمند ملی خود اما تاکنون مراجعه نکرده‌اند.
کریمی تاکید کرد: این افراد می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی خود به اداره ثبت احوال که در پیامک ارسالی مشخص شده مراجعه کنند.
وی با اشاره به عملیاتی شدن استفاده از کارت هوشمند ملی تا پایان سال‌جاری افزود: به افرادی که هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند هیچ‌گونه خدماتی در دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل، شرکت‌های خدمات‌رسان، نهادهای عمومی دولتی و سایر سازمان‌ها ارایه نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، کارت هوشمند ملی یا کارت ملی نوعی کارت دیجیتالی است که از سوی سازمان ثبت احوال ایران به‌عنوان مرجع امور هویتی کشور صادر می‌شود.
سن قانونی برای درخواست و صدور کارت ملی هوشمند ۱۵ سال تمام است.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان و ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha