۴۰۰ بیمار کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه خراسان رضوی بستری هستند

مشهد- ایرنا- دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستاهای استان خراسان رضوی بستری هستند.

دکتر حمیدرضا رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری هستند که یک پنجم آنها در بخشهای مراقبت ویژه تحت درمان قرار دارند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن بیماران بسیاری به صورت سرپایی مراقبت های لازم را دریافت کرده و در حال حاضر در منزل خود قرنطینه هستند.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد گفت: وضعیت خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا قرمز است و شاهد افزایش تعداد بیماران در این استان هستیم.
وی افزود: عادی انگاری و سهل انگاری مردم موجب افزایش بیماری در این استان شده است.
دکتر رحیمی ادامه داد: راهکار مقابله با کرونا در بیمارستانها و بخش های مراقبت ویژه نیست بلکه در رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی عموم مردم است.
وی گفت: رعایت بهداشت دست، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دوری از هرگونه تجمع موجب کنترل ویروس کرونا می شود.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد افزود: بیماران در صورت مشاهده کوتاهی یا سهل انگاری در روند دریافت خدمات بهداشتی و درمانی می‌توانند از طریق سامانه پیامکی روابط عمومی به شماره  ۳۰۰۰۲۱۹۱ اطلاع رسانی کنند.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۸۲ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲ هزار و ۴۶۱ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۷۰ هزار و ۷۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha