رییس لالیگا: رقابت با سیتی غیرممکن است؛ برای رفتن «مسی» آماده‌ایم

تهران- ایرنا- باشگاه منچسترسیتی بار دیگر در ژانویه ۲۰۲۱ شانس خود را برای کشاندن فوق ستاره ۳۳ ساله آبی اناری‌ها به اتحاد، امتحان خواهد کرد و در این میان رییس لالیگا اسپانیا با انتقاد تند از باشگاه انگلیسی گفت که این لیگ با رفتن «لیونل مسی» هم بی‌گزند می‌ماند.

به گزارش ایرنا، «خاویر تباس» مدعی شده است که منچسترسیتی «خارج از مقررات مالی» دست به رقابت می‌زند.

بدنبال ابراز تمایل مسی در تابستان سال جاری برای ترک نیوکمپ که پس از شکست هشت بر دو بارسا برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا شدت گرفت، سیتی خود را به عنوان باشگاه پیشتاز در جذب فوق ستاره آرژانتینی مطرح کرد.

با این وجود، مسی در نهایت در نیوکمپ ماندگار شد اما گزارش‌ها همچنان از کوچ احتمالی وی به لیگ جزیره و ورزشگاه اتحاد حکایت دارد و این در حالی است که قرارداد کاپیتان بارسا در پایان فصل به طور رسمی به پایان می‌رسد و این یعنی ۶ بار بنده توپ طلای جهان می‌تواند در ژانویه با هر باشگاه اروپایی که مایل باشد، پیش قرارداد امضا کند.

تباس در ادامه گفت که رقابت کردن با منچسترسیتی «امکان‌پذیر» نخواهد بود؛ تیمی که در  اوایل سال جاری نیز موفق شد حکم صادر شده توسط یوفا را مبنی بر تخطی از مقررات بازی جوانمردانه برگردانده و محرومیت دو ساله خود را از حضور در لیگ قهرمانان اروپا لغو کند.

رییس لالیگا تاکید کرد: تنها باشگاهی که در لیگ جزیره می‌تواند با مسی قراداد ببندد منچسترسیتی است و این باشگاه خارج از قوانین رقابت می‌کند. چیزی که مرا نگران می‌کند، این است که سیتی می‌تواند با تخطی از مقررات مالی که یوفا وضع کرده است، به یک بازیکن دسترسی پیدا کند اما این موضوع تنها باعث نگرانی من نیست بلکه هم «یورگن کلوپ» و هم «خوزه مورینیو» در پایان فصل از منچسترسیتی انتقاد کردند و من تنها منتقد اروپایی آنها نیستم.

تباس اضافه کرد: آرزوی لالیگا این است که تمام لیگ‌های بزرگ همچنان از لحاظ مالی قدرتمند بمانند زیرا این موضوع برای تحرک بازیکنان و جابجایی پول حیاتی است و معنای آن ثبات مالی تمام لیگ‌ها است. موضوع نگران کننده این است که مسی به منچسترسیتی می‌رود چون این باشگاه تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار نگرفته است. آنها از راهی متفاوت تامین مالی می‌شوند و رقابت با آنان غیرممکن است.

کوچ احتمالی مسی از لالیگا به جدایی یکی دیگر از نام‌های برجسته از این لیگ منجر خواهد شد اما تباس تصور نمی‌کند که لالیگا همانطور که از رفتن «نیمار» و «کریستیانو رونالدو» بی‌گزند ماند، مصون خواهد بود.

وی در این خصوص تاکید کرد: ترجیح می‌دهیم مسی در لالیگا بماند اما رونالدو و نیمار پیش از این رفته‌اند و ما متوجه هیچ تغییری نشدیم. برای رفتن مسی هم آماده ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha